نمایندگان برزیل و کلمبیا برای معرفی به اسکار معرفی شدند

با معرفی نمایندگان برزیل و کلمبیا شمار کشورهایی که نمایندگان خود را برای اسکار معرفی کرده‌اند از ۴۰ کشور نیز گذشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، برزیل با فیلم «راز کوچک» در اسکار بخش خارجی زبان شرکت می‌کند. این فیلم ساخته دیوید شورمن است.

این فیلم برمبنای داستانی واقعی از خانواده شورمن ساخته شده که درباره ورود دختری به نام کت است که بچه یتیمی بود و توسط والدینش آلفردو و هولسیا به فرزندخواندگی پذیرفته شد و در سال ۲۰۰۶ درگذشت. این فیلم با اقتباس از کتابی پرفروش که هولسیا آن را نوشت ساخته شده است.

انتخاب فیلم برای این دوره از اسکار با اعتراض شماری از کارگردان‌ها به برکناری دیلما روسف و مترادف خواندن آن با کودتا با جنجال روبه رو شد و شماری از کارگردان‌ها فیلم‌شان را از کمیته انتخاب بیرون کشیدند.

کلمبیا نیز فیلم «الیاس ماریا» را برای اسکار انتخاب کرده است. داستان فیلمی که خوزه لوییز روگلس ساخته درباره بچه‌ سربازهاست. این فیلم در جشنواره کن در بخش نوعی نگاه حضور داشت.

از کشورهای اخیری که نمایندگانشان را برای اسکار معرفی کردند می‌توان به جمهوری دومینیکن با فیلم «گل بگونیا» به کارگردانی فرناندو بائس اشاره کرد. این فیلم داستان مردی که مجبور به فرار از دهکده‌اش می شود روایت می کند.

«انتخاب پادشاه» ساخته اریک پوپه از نروژ به اسکار معرفی شده که تصمیم پادشاه نروژ در برابر حمله آلمان را تصویر کرده است.

«چاه» به کارگردانی لطفی بوشوشی به عنوان نماینده الجزایر در اسکار انتخاب شد که درباره رنج‌های ساکنان دهکده‌ای تحت اشغال استعمارگران فرانسوی در الجزایر است.

لوکزامبورگ با یک فیلم مستند با عنوان «صداهایی از چرنوبیل»‌ که با اقتباس از کتاب سوتلانا الکسویچ برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۵ ساخته شده به اسکار چشم دوخته است.

نماینده اوکراین هم مستند «کلانترهای اوکراینی» است که به آکادمی معرفی شده است.

فیلم «یک مایل در کفش‌هایم» ساخته سعید خلف نماینده مراکش در جوایز اسکار امسال شده که زندگی یک نوجوان فقیر را تصویر می کند که می خواهد از جامعه تبعیض‌گرش انتقام بگیرد.

«مرغ سیاه» ساخته بهادر بهام از نپال به اسکار معرفی شده که درباره دو پسر بچه در آتش‌بس موقت در جنگ داخلی نپال است که می خواهند مرغ گمشده شان را پیدا کنند.

سوم اکتبر ۲۰۱۶ (۱۲ مهر) مهلت معرفی نمایندگان هر کشور برای اسکار به پایان می‌رسد.

برندگان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار ۲۶ فوریه (دوشنبه ۹ اسفند) معرفی می‌شوند.

منبع:مهر

502502

کد خبر: 677320

وب گردی

وب گردی