پیش بازی منچسترسیتی - بروسیا مونشن گلادباخ؛ پپ به شوبرت رسید

نمایندگان انگلستان و آلمان امشب(23 شهریور)، اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را انجام خواهند داد.

به گزارش ایسکانیوز، تیم‌های منچستر سیتی انگلستان و بروسیا مونشن گلادباخ آلمان، تیم‌های چهارم فصل گذشته لیگ برتر و بوندس لیگا، بار دیگر در لیگ قهرمانان اروپا هم‌گروه شده‌اند و امشب(23 شهریور) ساعت 23:15، در ورزشگاه اتحاد به مصاف یکدیگر خواهند رفت. شرایط دو تیم در لیگ‌های داخلی اما متفاوت است.

شاگردان پپ گواردیولا که فصل را فوق‌العاده آغاز کردند، در مسیر رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا، استوا بخارست را در مجموع با 6 گل درهم کوبیدند. پس از آن نیز در لیگ برتر انگلستان شروعی فوق‌العاده داشتند و موفق شدند در 4 بازی ابتدایی خود در لیگ برتر، به پیروزی دست یابند. کاری که تیم دیگری در این لیگ انجام نداده است و همین موضوع باعث شده است تا آبی‌های شهر منچستر، یکه‌تاز جدول لیگ برتر باشند.

در طرف مقابل اما، مونشن گلادباخی که با شکست دادن یانگ بویز به‌راحتی به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده است، در بوندس‌ لیگای آلمان شروع متوسطی داشته است و در حال حاضر، از دو بازی، با کسب 3 امتیاز در جایگاه دهم این لیگ قرار گرفته است. شاگردان شوبرت در آخرین دیدار خود در بوندس لیگا، با نتیجه 3-1 در برابر فرایبورگ شکست خوردند.

در دیدار دو تیم نیز باید دید که آیا توپ‌های بلند و نبردهای هوایی برای بروسین‌ها راه‌گشا خواهد بود یا خیر. در این شرایط، تقابل آندره شوبرت و گواردیولا اما می‌تواند قابل توجه باشد؛ مربی‌ای که در زمان حضور مرد اسپانیایی در بوندس لیگا، بارها او را تحت فشار گذاشت و قطعاً بار دیگر شانس خود برای شکست گواردیولا را امتحان خواهد کرد. هرچند شکست تیم آماده و باانگیزه پپ گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا، چندان کار آسانی نخواهد بود. در این دیدار،مرد محروم سیتیزن‌ها در دربی منچستر باز می‌گردد و زوج فوق‌العاده دی بروین و داوید سیلوا نیز نقشی موثر در طرح‌ریزی حملات منچستر سیتی خواهند داشت. به هر روی، پس از سه سال ناکامی در بایرن مونیخ، پپ گواردیولا در گروهی که با بارسلونا و سلتیک نیز هم‌گروه است، به‌دنبال اثبات خود خواهد بود.

** نکات جالب از وضعیت دو تیم و اخبار دو تیم پیش از آغاز بازی:

** منچستر سیتی در این دیدار، مدافع خود ونسان کمپانی را در اختیار ندارد. ایلکای گوندوعان نیز احتمالاً به این بازی نخواهد رسید، اما نکته قابل توجه، غیبت یایا توره خواهد بود؛ مردی که در لیست سیتی برای لیگ قهرمانان اروپا جایی ندارد.

** در ترکیب بروسیا مونشن گلادباخ، پاتریک هرمن، ممدو دوکور، آلوارو دومینگز و جوزپ درمیک مصدوم هستند و در این دیدار حضور نخواهند داشت.

** مونشن گلادباخ در یک بازی از 12 بازی اخیر خود در بوندس لیگا پیروز شده است؛ هم‌چنین آن‌ها در 11 بازی از 20 بازی اخیر خارج از خانه خود، شکست خورده‌اند.

** در ده دیدار اخیر مونشن گلادباخ در لیگ قهرمانان اروپا، در 8 بازی بیش از 2/5 گل به‌ثمر رسیده است.

** منچستر سیتی در 5 دیدار از 7 دیدار آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا، دروازه خود را بسته نگه داشته است.

** بروسیا مونشن گلادباخ، در 4 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا، حداقل 2 گل به‌ثمر رسانده است.

** پیشینه دیدار‌های دو تیم و پیش‌بینی از نتیجه دیدار:

این دو تیم، در لیگ قهرمانان فصل گذشته نیز با یکدیگر هم‌گروه بودند که در هر دو بازی رفت و برگشت، منچستر سیتی، مونشن گلادباخ را شکست داد. در فصل گذشته این رقابت‌ها، گلادباخ خیلی زود از گردونه رقابت‌های حذف شد، اما سیتی موفق شد تا مرحله نیمه نهایی پیش رود. در نخستین دیدار تاریخ دو تیم، منچستر سیتی با نتیجه 2-1گلادباخ را شکست داد و در دیدار برگشت نیز، این باز هم تیم انگلیسی بود که با نتیجه 4-2 موفق به شکست حریف خود شد.

به هر روی، منچستر سیتی در حال حاضر در شرایط آرمانی خود قرار دارد و در دربی منچستر نیز موفق شد حریف همشهری خود را شکست دهد. در عین‌حال، آمار سه پیروزی از چهار مسابقه برای شوبرت در برابر گواردیولا، نوید این موضوع را می‌دهد که طرف آلمانی نیز در برابر منچستر سیتی دست و پا بسته نخواهد بود. با این‌حال، در نهایت احتمال می‌رود که گوادیولا بتواند اولین پیروزی خود در برابر شوبرت را کسب کند.

** داور: بیورن کویپرس

**ترکیب احتمالی دو تیم:

منچستر سیتی : براوو - کلاروف - اوتامندی - استونز - سانیا - فرناندینیو - استرلینگ - دی بروین - سیلوا - نولیتو - سرخیو آگرو

بروسیا مونشن گلادباخ: یان سومر - آندریاس کریستنسن -تونی یانشکه - نیکو الودی - اسکار ونت - کریستف کرامر - توبیاس سیپل - ابراهیما ترائوره - لارس اشتیندل - آندره هان - تورگان هازارد

602/604

کد خبر: 677326

وب گردی

وب گردی