قیمت شکر ۶ ماهه ۷۰ درصد افزایش یافته است

دبیر انجمن صنفی شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه سازمان حمایت مخالفتی با افزایش قیمت محصولات این صنف ندارد گفت: با وجود افزایش ۷۰ درصدی قیمت شکر در سال جاری، به دلیل رکود بازار داخلی و لزوم رقابت‌پذیری در بازارهای خارجی، تمایلی به افزایش قیمت نداریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات، جمشید مغازه‌ای، دبیر این انجمن، گفت: باوجود بخشنامه سازمان حمایت مبنی بر اینکه "افزایش و کاهش قیمت، به نوسانات ارز و تقاضا بستگی دارد و به تولیدکنندگان مربوط می‌شود" بازهم تولیدکنندگان تمایلی به افزایش قیمت ندارد، زیرا افزایش قیمت در بازار باعث رکود می‌شود و در تولید و صادرات وقفه ایجاد می‌کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: طی آمار موجود حداقل میزان مصرف سالیانه‌ی شکر کشور دومیلیون و دویست هزار تن و حداکثر 2 میلیون و 400 هزار تن است و محصول شکر مصرفی داخلی از طریق چغندر و نیشکر به‌دست می‌آید که کاملاً مشخص بوده و آمار دقیقی از آن موجود است.

مغازه‌ای بابیان اینکه توان صنعت شیرینی و شکلات بسیار وسیع و قدرتمند است و آمار اشتغال بسیار بالایی دارد گفت: این صنعت باید موردحمایت قرار گیرید و امکانات و تسهیلات خاص برای آن در نظر گرفته شود تا صادرات آن تقویت شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن، گفت: حضور بسیار فعالی در نهادهای مختلف مانند اتاق بازرگانی داشته‌ایم و مشکلات این صنعت را برای آنها بازگو کردیم و در حال پیگیری هستیم و امیدواریم در 6 ماهه دوم سال این مشکلات به حداقل رسانده شود.

602/401

کد خبر: 677359

وب گردی

وب گردی