نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد لوایح و طرح‌های در صف مانده به یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس دهم تبدیل شده است؛ به طوری که هنوز وارد بررسی برنامه ششم توسعه نشده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا سید حمزه امینی گفت: اولین لایحه‌ای که نمایندگان و رئیس مجلس در دور دهم مجلس بر ارائه مجدد آن تاکید کردند، لایحه برنامه ششم توسعه بود که به دلیل تعدد لوایح و طرح‌های در صف مانده، هنوز نوبت به بررسی آنها نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی طرح‌ها و لوایح در ادوار مجلس با صرف هزینه‌ و وقت بسیاری همراه است که به سرانجام نرسیدن آن‌ها به دلایل مختلفی وابسته است، یکی از دلایلی که یک طرح و یا لایحه به هدف نهایی خود نمی‌رسد، ماندن در صف طولانی دستور کار مجلس است؛ مجلس دهم در سه ماه گذشته عملکردی رو به جلو و به دور از حاشیه داشته است و در این مجلس اعتدال‌گرایان در اکثریت بوده و افراطی گری در اقلیت می‌باشد.

وی اضافه کرد: مجلس دهم در سایه وحدت و همدلی می تواند عملکردی مثبت داشته باشد و در صورتی که آرامش کنونی حفظ شود در آینده شاهد عملکردهای مثبت خواهیم بود.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برجام، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای برجام این است که ما ثابت کردیم در انرژی هسته ای لیاقت داریم و از موضع خود عقب ننشستیم.

وی ادامه داد: ایران شفافیت و عملکرد خود را نشان داد ولی طرف‌های مقابل غرض ورزی کرده و ماهیت اصلی خود را نشان دادند، آمریکا قابل اعتماد نیست و ما در برجام این صفت را از نزدیک لمس کردیم.

وی همچنین گفت: بر اساس تعریف رهبر معظم انقلاب "آذربایجان، سر ایران است" و نقش رهبری و جریان سازی را در ایران اسلامی دارد، افراطی‌گری و غرض ورزانه برخورد کردن در مسائل سیاسی جایی در میان مردم ما ندارد.

وی با بیان اینکه هر شیعه‌ای نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بی تفاوت زندگی کند، به خود و جامعه ظلم می‌کند، افزود: شیعه باید کاوشگر بوده و با سیاست عجین باشد، آزادی عمل و اندیشه در سایه نگاهی فارغ از حب و بغض‌های شخصی اتفاق می‌افتد و فرد شیعه در سایه آموزه‌های دینی خود می‌تواند به آن دست پیدا کند.

206/201

کد خبر: 677360

وب گردی

وب گردی