حکیمی  پور:  برج آزادی باید هر چه سریع تر مرمت شود

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران ضمن اشاره به شهریور ماه برای اتمام مرمت برج آزادی است گفت بر اساس مشاهدات اخیر کارشناسان این مرمت تا پایان شهریور ماه به اتمام نمی رسد و با توجه به نزدیکی فصل بارندگی باید این مرمت در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، احمد حکیمی‌پور در بیست‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ابتدای سال گذشته جلساتی در خصوص مرمت و تعمیرات اساسی برج آزادی تهران برگزار و مقرر شد دی‌ماه سال گذشته این مرمت به اتمام برسد؛ اما با تأخیری که ایجاد شد، بار دیگر شهریورماه به عنوان زمان اتمام مرمت تعیین شد.

او افزود: براساس مشاهدات کارشناسان مرمت برج آزادی در شهریورماه سال جاری نیز به اتمام نخواهد رسید و با توجه به نزدیکی فصل بارندگی ممکن است کار مرمت با مشکلاتی همراه شود. این در حالی است که اطراف میدان فنس‌کشی شده و ظاهر مناسبی ندارد لذا معاونت عمرانی باید در این کار تسریع بیشتری داشته باشد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در بخش دیگری از تذکر پیش از دستور این جلسه گفت: برابر قانون در سال 1389 وزیر کشور وقت، اساسنامه سازمان املاک و مستقلات شهرداری تهران را به تصویب رسانده است. در تبصره‌ای ذیل ماده 17 این اساسنامه آمده است که نحوه معاملات و واگذاری‌های این سازمان باید در قالب آیین‌نامه‌ای توسط شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسد، اما تا به امروز این کار انجام نشده و در 6 سال گذشته سازمان املاک و مستقلات تمام واگذاری‌های‌ خود را براساس آیین‌نامه داخلی این سازمان انجام داده است.

حکیمی‌پور تاکید کرد: کلیه معاملات و واگذاری‌های سازمان املاک و مستقلات در 6 سال گذشته زیر سوال است، لذا باید عملکردها در ریل قانونی باشد.

105105

کد خبر: 677364

وب گردی

وب گردی