نخستین"شناور تندرو برد بلند بالگردبر" ساخت سپاه رونمایی شد

نخستین "شناور تندرو برد بلند بالگردبر" ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور فرمانده نیروی دریایی این نهاد در بوشهر رونمایی و به‌ آب‌ انداخته شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سپاه نیوز، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی این شناور پیشرفته در اسکله شهید محلاتی بوشهر گفت: شناور تندرو برد بلند نیروی دریایی سپاه بر توان بازدارندگی ایران می افزاید و بر دستگاه محاسباتی دشمن به ویژه آمریکا اثر می گذارد.


سردار فدوی اضافه کرد: شناور سردار شهید محمد ناظری بزرگترین شناور آلومینیومی با بدنه پیشرفته و فناوری روز دنیاست که با طول 55 عرض 14 و یک دهم متر و ارتفاع 13 متر ده هزار کیلومتر برد دریانوردی دارد.


وی افزود: این شناور با شکل بدنه پیشرفته،تعادل پایدار در امواج بلند،برد بلند دریانوردی ، قابلیت دریانوردی در امواج خروشان، قابلیت حمل صد مسافر و بالگرد و بار به طور همزمان و سرعت بالا به همت متخصصان سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و در موسسه شهید محلاتی از موسسات وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در بوشهر ساخته شده است.


وی گفت :این شناور به ناوگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه ملحق می شود تا امکان حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه را در آب های آزاد و اقیانوس ها فراهم می کند.


فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود‌: این شناور محدوده عمل جهانی دارد . ما زمانی که کار را شروع کردیم دیگران که از ما جلوتر بودند در حد یک اتود طراحی در اختیار ما گذاشتند و سپاه مستیم وارد عمل برای طراحی این شناور شد.


سردار فدوی گفت: اکنون دشمنان ما خود را در شرایط اقدام علیه ما نمی بینند بلکه ما در موضع اقدام و ابتکار عمل و خود را در شرایط ایجاد توان برای مقابله با انقلاب می بینند آمریکایی ها و هم پیمانان منطقه ای و غیر منطقه ای آنها به دنبال ایجاد قدرتی هستند که در مقابل ایران بایستد.


وی افزود: اکنون قدرت عامل و اساس و مبنایی است که دنیا بر مدار آن دارد حرکت می کند و آمریکا می گوید چون قدرت ما از همه بیشتر است پس دنیا باید از ما اطاعت کند . امروز آمریکا توان و قدرت انقلاب اسلامی را درک کرده است.


سردار فدوی تصریح کرد :رئیس جمهور آمریکا گفته است ما پنج و نیم سال است می خواهیم سوریه نباشد و نمی توانیم چون ایران می خواهد سوریه باشد
وی افزود ماهیت دشمنی آمریکا با ما ماهیت دشمنی بر سر اقتصاد و سیاست و فرهنگ نیست ماهیت ان ماهیت حق و باطل است و حق و باطل تحت هیچ شرایطی نمی تواند کنار هم باشد.


سردار فدوی گفت: مسلمان امام دارد و وقتی امام وجود دارد نظر جداگانه مستقل از امام خیلی ظلم بزرگ به کلیت نظام و انقلاب و خود انسان است.


وی افزود نیروی دریایی سپاه این تسلط و قدرت بر همه شناورهایی که در منطقه هستند به ویژه شناورهای 6 کشور هم پیمان آمریکا را دارد.


سردار فدوی ادامه داد: هیچ یک از شناورهای این کشورها وارد آب های منطقه ای ایران نمی شوند و حضور ما در پهنه آبی سرزمینی خلیج فارس به صورت دائم از شمال تا جنوبی ترین نقطه تنگه هرمز و دریای عمان وجود داشته است و دارد و خواهد داشت.


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه عامل نا امنی و شرارت است افزود:آمریکایها می گویند که تنش بین ما و نیروی دریای سپاه زیاد شده است وما به دنبال ارتباط مستقیم با آنها هستیم ،اما جواب ما این است که وجود شما عامل ناامنی و شرارت است اگر ما روزی وارد خلیج مکزیک شدیم ارتباط مستقیم برقرار می کنیم.


فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه مستقر در بوشهر گفت: امروز آمریکا همه امکانات خود را علیه ایران بسیج کرده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره خواهان حضور قدرتمند در عرصه های دفاعی و نظامی و غلبه بر دشمن بوده اند.


سردار علی رزمجو افزود‌:نیروی دریایی سپاه از نظر تجهیزات، نیروی انسانی، آمادگی عملیاتی،موشک ها در انواع مختلف و نیروی اراده و ایمان از قابلیت هایی برخوردار است که دارد روزافزون می شود.


وی راه اندازی این شناور به همت متخصصان داخلی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را بزرگترین دستاورد سپاه برشمرد و گفت: این شناور بر توان بازدارندگی ایران می افزاید و بر دستگاه محاسباتی دشمن به ویژه آمریکا اثر می گذارد.


رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه هم با بیان مراحل مختلف طراحی و ساخت این شناور گفت: این شناور با هدف تحقق اهداف نیروی دریایی سپاه برای حضور در آبهای آزاد طراحی و ساخته شده است.


ناو سالار یکم پاسدار ابوالفضل نظری افزود: نمونه این شناور که در طراحی آن از دانشگاههای کشور و متخصصان کشور استفاده شده است در دنیا مشاهده نشده است


وی گفت: این شناور با سطح عرشه بزرگ و مناسب و کاهش مصرف سوخت قابلیت نشست و برخاست بالگرد سبک را دارد.

206/201

کد خبر: 677446

وب گردی

وب گردی