قیمت  مرغ درتهران رشد نداشت/هزارو 100تن گوشت مرغ روزانه در تهران عرضه می شود

رییس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه روزانه یک هزار و 100تن گوشت مرغ درپایتخت توزیع می شود گفت: قیمت گوشت مرغ ازابتدای ماه جاری (شهریورماه)هیچ افزایش قیمتی در بازار مصرفی پایتخت نداشته است.

مهدی یوسف خانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایسکانیوز با بیان اینکه قیمت توزیع شده هر کیلوگرم مرغ تحویل مغازه داران، هفت هزار و 50تومان است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان در هر کیلو هفت هزار و 700تومان می باشد.

وی گفت: قیمت واحد هر کیلو گرم مرغ منجمد تحویل از پشتیبانی امور دام به فروشندگان چهارهزار و 800تومان می باشد که به مشتریان پنج هزار و 300تومان فروخته می شود.

به گفته یوسف خانی قیمت مرغ منجمد و تازه درابتدای ماه جاری تا کنون هیچ نوسان خاصی نداشته است.

رییس اتحادیه پرنده و ماهی افزود: در حال حاضر روزانه یکهزار و 100تن گوشت مرغ در سطح شهرتهران توزیع می شود.

وی همچنین به قیمت روز تخم مرغ اشاره کرد و گفت: هم اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ چهارهزار و 500تومان به فروش می رود که هیچ گونه کمبودی را در بازار مصرفی پایتخت نداریم.

*افزایش برخی از اقلام گوشت ماهی در ماه جاری

یوسف خانی افزود: از ابتدای شهریور ماه تا کنون قیمت هر کیلو گرم ماهی شیر، کپور، تیلاپیا، سفید پرورشی و آزاد به ترتیب 29، 14، 19، 14 و هشت هزار تومان است.

وی با بیان اینکه سه هزار تومان افزایش قیمت در توزیع گوشت ماهی قزل آلا مشاهده شد گفت: قیمت این ماهی در ابتدای شهریور ماه در بازار 12 هزار تومان بود که در حال حاضر پس از افزایش و کاهش قیمت ها، این محصول 14هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: قیمت ماهی شیر نیزه ای سه هزار و ماهی هامور جنوب 2هزار تومان کاهش داشته است و به ترتیب 13 و 17 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

* کاهش قیمت تدریجی گوشت مرغ از 10مهر درپایتخت

یوسف خانی افزود: به دلیل صادرات اندک مرغ و مازاد بودن این محصول در بازار مصرفی، به تدریجی کاهش قیمت مرغ را از 10مهر ماه در پایتخت خواهیم داشت.

به گفته وی بخش اعظمی از گوشت مرغ به کشورهای روسیه، افغانستان و عراق صادر می شد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تصریح کرد: به دلیل کاهش قیمت ها در تولید گوشت سفید، این کشورهای مقصد گوشت مرغ خود را از ترکیه خریداری می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفت درصد از گوشت مرغ و تخم مرغ صادر می شود.

402/602

کد خبر: 677451

وب گردی

وب گردی