پرداخت بیش از 8هزار میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل صندوق رفاه و تسهیلات دانشجویی از پرداخت بیش از 8هزار میلیارد ریال تسهیلات دانشجویی طی دو سال اخیر به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از محل منابع صندوق رفاه دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فرید ذاکر با بیان اینکه 7 نوع وام مختلف به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می شود، اظهار داشت: وام های مسکن، ضروری، کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت، قرض‌الحسنه تحصیل و وام ازدواج از محل منابع صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین وام شهریه از منابع صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می شود.

وی تأکید کرد: بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی طی دو سال گذشته مجموعاً بیش از 8 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده است.

ذاکر خاطر نشان کرد: دانشجویان می توانند با مراجعه به صندوق رفاه واحدها و مراکز آموزشی محل تحصیل خود و یا از طریق سامانه نسبت به ثبت درخواست خود و بهره مندی از تسهیلات صندوق رفاه تا 50 درصد مبلغ شهریه و سایر تسهیلات اعطایی صندوق رفاه بر اساس مقررات اقدام کنند.

تسهیلات متنوع صندوق رفاه و تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل صندوق رفاه و تسهیلات دانشجویی با تاکید بر اینکه تمام تلاش دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشجویان این دانشگاه با کمترین بوروکراسی اداری و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند از تسهیلات متنوع صندوق رفاه استفاده و بدون هیچگونه دغدغه مسیر تعالی و پیشرفت تحصیلی را طی کنند، گفت: بر این اساس افزایش تعداد و مبلغ وام های دانشگاه آزاد اسلامی از اهم برنامه های اداره کل صندوق رفاه و تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و پیگیر تحقق این امر هستیم.

وی با اشاره به وام ازدواج 10 میلیون تومانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه طی دوره ای برای حمایت از جوانان و ترویج سنت ازدواج، وام 10 میلیون تومانی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفت. این وام با توجه به تفاهم نامه منعقده با بانک های عامل جهت اعطای تسهیلات 100 میلیون ریالی ازدواج دانشجویی به تعداد 12هزار نفر و به ارزش بیش از 1200میلیارد ریال پرداخت شده است .

مدیرکل صندوق رفاه و تسهیلات دانشجویی به افزایش سقف بیمه حوادث دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: با افزایش سقف بیمه حوادث دانشجویی، تامین خسارت منجر به فوت و نقص عضو از 6 میلیون به 20 میلیون تومان و تامین خسارات درمانی از 1.2 میلیون به 5 میلیون تومان افزایش داشته که رشد بیش از 300درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: هیچ پرونده ای برای دریافت خسارات دانشجویان در لیست انتظار نیست و تمام پرونده های دانشجویان جهت تامین خسارات حوادث به روز رسانی شده است.

پرداخت بیش از 13هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات به اعضای هیات علمی،‌کارکنان، دانشجویان و پروژه های عمرانی دانشگاه

دکتر ذاکر با اشاره به تسهیلات بانک ملی به اعضای هیات علمی،‌کارکنان، دانشجویان و پروژه های عمرانی دانشگاه اظهار داشت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه و بانک ملی ایران، تاکنون بیش از 13هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات به اعضای هیات علمی،‌کارکنان، دانشجویان و پروژه های عمرانی دانشگاه ارائه شده است.

وی افزود: همچنین از محل منابع داخلی به دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سال تحصیلی 93 و 94 بیش از 8هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب کمک هزینه تحصیلی، ازدواج، ضروری، مسکن، شهریه و... پرداخت شده است.

۲۰۲۰

کد خبر: 677556

وب گردی

وب گردی