این پهپاد را پس از دریافت محموله بخورید!

یک نظامی بازنشسته انگلیسی نوعی پهپاد با بال‌های خوراکی ساخته که می‌تواند تا 45 کیلوگرم غذای بسته‌بندی شده و تجهیزات پزشکی را حمل کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میل‌آنلاین، استفاده از ارسال هوایی برای امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده ممکن است راه‌حل ساده‌ای به نظر برسد اما این ماموریت‌ها با دقت کم همراه بوده و پرهزینه و بی‌فایده هستند.

نایجل گیفورد، پوسته بدنه این پهپاد را از ترموپلاستیک زیست تخریب‌پذیر مبتنی بر نشاسته ساخته که با بسته‌های مواد غذایی و تجهیزات پزشکی پُر می‌شود. این پهپاد که ""Pouncer نام دارد، اکنون در مراحل اولیه ساخت قرار داشته و در زمان استفاده از یک هواپیما یا توسط یک منجنیق به شعاع 40 کیلومتری هدف پرتاب می‌شود.

گیفورد صاحب یک شرکت ماهواره خورشیدی موسوم به "Ascenta " بود که در سال 2014 با قیمت 20 میلیون دلار به فیسبوک فروخته شد. هدف فیسبوک از خرید این شرکت، ساخت پهپادهایی بوده که می‌تواند چندین ماه در ارتفاع 60 هزار پایی زمین پرواز و سیگنال‌های باند پهن را به جهان سوم مخابره کنند.

پهپاد "Pouncer" به نیاز سریع برای انتقال مواد غذایی به مناطق دورافتاده، صعب‌العبور و آسیب‌دیده از طریق پرواز بر روی موانع رسیدگی می‌کند.

می‌توان از این پهپاد برای انتقال آب و سوخت برای پخت‌وپز نیز استفاده کرد.

معمولا در زمان‌های بروز بلایای طبیعی، هواپیماهای نظامی با پرواز بر روی این نواحی بوسیله چتر نجات برای نجات‌یافتگان مواد غذایی و تجهیزات پزشکی می‌فرستند. اما این روش همیشه دقیق نیست و گاهی حتی بی‌فایده است.

به جز بالهای خوردنی این پهپاد، سایر بخش‌های آن از چوب ساخته شده که می‌توان از آن برای گرم کردن و پخت غذا استفاده کرد.

نیروی "Pouncer" با هوای فشرده شده یا سوخت جامد تامین می‌شود.

ایده ساخت این پهپاد خوراکی از تجربیات خود گیفورد در پنج ماموریت به کوه اورست به دست آمده که طی آن‌ها بیش از هزار پرش با چتر نجات را به منظور کمک‌رسانی به ساکنان مناطق درگیر جنگ تجربه کرده بود.

تولید کامل این پهپاد طی یک سال آینده آغاز خواهد شد و به زودی تجاری‌سازی می‌شود.

20103

کد خبر: 677569

وب گردی

وب گردی