اعتراض دانشجویان امیر کبیر به فاجعه ی منا

عده کثیری از دانشجویان در تجمعی به جنایات آل سعود و فاجعه ی منا اعتراض کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعد از ظهر امروز (یکشنبه 21 شهریور) در اعتراض به جنایات آل سعود و به شهادت رساندن حجاج ایرانی و غیرایرانی در محل شهدای گمنام این دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع خواستار برخورد جدی مجامع بین‌المللی حقوق بشری با جنایات آل سعود نسبت به کشتار حجاج در مراسم سال گذشته شدند.

این گزارش می‌افزاید: دانشجویان در این مراسم با سر دادن شعارهای "آل سعود شرمت باد، آمریکا ننگت باد"، "سعودی خیانت می‌کند، آمریکا حمایت می‌کند"، "آل سعود خادم آمریکایند، از غاصبان مکه و منا‌اند" حمایت خود از خانواده قربانیان و شهدای فاجعه منا را اعلام کردند.

همچنین دانشجویان در این مراسم خواستار عذرخواهی آل‌سعود به دلیل جنایت فاجعه منا و کشتار حجاج و بخصوص حجاج ایرانی در مراسم حج سال گذشته شدند.

دانشجویان در این تجمع با سردادن شعارها و پلاکاردهایی نظیر "ای وهابی کودک‌کش همدست اسرائیل است" «تبت یدا ابی‌لهب، آل سعود بی‌نسب" جنایت رژیم آل سعود و همدستانش را محکوم کردند.

متن کامل بیانیه پایانی دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


جای حاجیان ایرانی در حج امسال و در مراسم باشکوه برائت از مشرکین در روز عرفه در صحرای عرفات خالیست و دیگر فریاد انزجار و اعتراضشان به مستکبرین جهانی و شعارهای وحدت بخششان برای همدل کردن مسلمانان و آزادگان جهان از سرزمین توحید شنیده نمی‌شود. اکنون یک سال از حادثه دردناک منا و کشته شدن بیش از 7000 نفر از حاجیان مظلوم و تشنه لب می‌گذرد. جامعه دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر، ضمن محکوم کردن این حادثه غم‌بار نکاتی را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:

1) تمام جنایات سعودی‌ها در منطقه با حمایتِ مستقیم آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی انجام می‌گیرد و ملت ایران آنان را در جنایت اسفبار و به خاک و خون کشیدن مسلمانان مظلوم منطقه مقصر می‌داند و دستان به خون آلوده شان را به عیان می بیند. این جانیان یقین بدانند که در آینده‌ای نزدیک با انتقام سخت مسلمانان به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.

2) شجره ی ملعونه و خبیثه آل سعود بداند که ملت ایران هرگز حادثه منا و جنایت و بی کفایتی شان را از یاد نخواهد برد و گریبانشان را رها نخواهد کرد و از تمام توان خود برای ریشه کن کردن این شجره ی ملعونه استفاده خواهد کرد.

3) براساس اسناد وزارت بهداشت دولت سعودی، در 14 سال گذشته بیش از 90هزار نفر از حاجیان جان باخته‌اند. این مسئله نشان می‌دهد که آل سعود لیاقت اداره حج را ندارند و مدیریت حج باید از دست آنان خارج و به دست امت اسلامی سپرده شود. بنابراین از سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهیم که بر اساس دستورات شریعت مقدس اسلام عمل کند و با تشکیل نشست فوری، تصمیمی جدید برای مدیریت حج اتخاذ نماید.

4) از دولت جمهوری اسلامی مصرانه، خواستاریم که با تعقیب حقوقی حادثه منا نقش خبیثانه آل سعود را در صحنه بین الملل روشن نموده و ضمن تشکیل کمیته‌ای حقیقت یاب متشکل از کشورهای اسلامی، تا محکومیت آنان و روشن شدن ابعاد حادثه و آگاهی افکار عمومی جهان از جنایات آل سعود از پای ننشیند و از تمام توان و ظرفیت خود در این راستا استفاده نماید.

5) معیارهای دوگانه و ریاکارانه دول غربی و رسانه‌های شریک جرمشان را در قبال مسئله حقوق بشر و سکوتشان در حادثه منا از آل سعود خبیث را قویا محکوم می‌کنیم. سازمان ملل و دولت های غربی و امپراطوری رسانه‌های آنها که مسئله حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده، باید مشخص کنند که چرا در یک سال گذشته در برابر حادثه منا و کشتار بیش از 7000 نفر از حجاج سکوت مرگ پیشه کرده‌اند.

6) از امت اسلامی خواستاریم که وحدت خود را حفظ کند و این بغض در گلو را بشکند و فریاد انزجار خود را از این رژیم منحوس سعودی و حامیان جنایتکارش که هر روز در حال انجام جنایاتی جدید هستند به گوش جهانیان برساند. شجره ملعونه دولت سعودی که نفس های آخر خود را می کشد، با یکپارچگی امت اسلام ان شاء الله هر چه زودتر به اعماق جهنم سقوط خواهد کرد.

در پایان، این حادثه عظیم و اندوه بار را خدمت قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و امت اسلامی و ملت شرف ایران و خانواده شهدای منا، تسلیت گفته و از حضور گرم و معنا بخش اساتید شریف، دانشجویان عزیز و کارکنان خدوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر، که در این روز روحانی و معنوی عرفه در این تجمع شرکت نمودند، کمال تشکر را داریم.

به گزارش تسنیم، پس از این تجمع، دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر در مراسم دعای روز عرفه شرکت کردند.

انتهای پیام/

703

کد خبر: 677578

وب گردی

وب گردی