۵۰۰ معلول زندانی  به حمایت نیاز دارند/ارائه راهکارهای حل مشکلات معلولان

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از وجود ۵۰۰ معلول زندانی نیازمند حمایت در کشور خبر داد و گفت: بلیت قطار و مراکز گردشگری براساس قانون باید برای معلولان نیم بها شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر علی همت محمودنژاد به مذاکره ای که با معاون توانبخشی بهزیستی به منظور بررسی مشکلات معلولان برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ معلول زندانی وجود دارد که از معاون توانبخشی بهزیستی درخواست کرده ایم کمیته ای برای پیگیری مشکلات و شناسایی زندانیان معلول و حمایت از آنها تشکیل شود.

او گفت: همچنین درخواست کردیم که روز ۲۰ مهر که روز اسکان معلولان و نیازمندان بود مجددا به تقویم ملی کشور بازگردد و بهزیستی تلاش خود را برای خانه دار شدن معلولان مضاعف کند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان، درخواست کرد مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تفاهمنامه ای با انجمن منعقد کرده و مراکز گردشگری را برای معلولان مناسب‌سازی و همچنین نیم بها بودن این مراکز را برای استفاده این افراد بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان مهیا کنند.

او از ارسال نامه ای به رئیس سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: طی آن خواسته ایم تا کمبود نیروی متخصص در بهزیستی با کمک مجلس و دولت جبران شود.

عضو هیئت مدیره سازمان جهانی معلولان افزود: از معاون توانبخشی بهزیستی خواستیم در دو مراسم ازدواج معلولان و اهدای ۵۰۰ ویلچر به ۵۰۰ معلول همزمان با روز جهانی معلول مشارکت کند.

او به یکی از دیگر از خواسته های معلولان اشاره کرد و گفت: لازم است مسئولان بهزیستی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران(رجا) به منظور نیم بها کردن بهای بلیت قطار برای معلولان نشست هایی برگزار و تسهیلاتی در نظر بگیرند.

محمودنژاد تاکید کرد: مسائل مربوط به دانشجویان معلول، معافیت فرزندان معلول از سربازی، پرداخت هزینه های کفن و دفن معلولان متوفی، هزینه های دارو و ... از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

او گفت: طی نامه ای از رئیس سازمان بهزیستی خواسته ایم تا سبد غذایی معلولان را از سر جمع اعتبارات وزارت رفاه برداشته و از طریق بهزیستی میان معلولان توزیع شود.

به گفته محمودنژاد، پرداخت هزینه ازدواج و هزینه درمان ناباروری معلولان، پیگیری تصویب قانون اصلاح جامع معلولان، افزایش مستمری مطابق با حداقل حقوق و دستمزد، مشکلات مربوط به اشتغال این افراد و ... از دیگر مسائلی بود که مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

105105

کد خبر: 677755

وب گردی

وب گردی