دولت مالزی روز پنجشنبه از شورای فتوای این کشور خواست به مساله ویروس زیکا و دادن مجوز سقط جنین به زنان بارداری که به زیکا مبتلا می شوند، ورود کند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، تاکنون 6 نفر از جمله دو زن باردار در مالزی به ویروس زیکا مبتلا شده اند و یک مرد مبتلا نیز جان خود را از دست داده است.
شیوع ویروس زیکا در مادران باردار خطر بروز نقایص شدید مادرزادی (میکروسفالی) نوزادان و تولد کودکانی با رشد اندک مغز و جمجمه را در پی دارد.
وزارت بهداشت مالزی روز پنجشنبه از شورای فتوای این کشور خواست هفته آینده در نشستی با اعضای این شورا سقط جنین زنان باردار مبتلا به زیکا را در این کشور با اکثریت مسلمان مورد بررسی قرار دهند.
'اس.سوبرامانیام' وزیر بهداشت مالزی به خبرنگاران، گفت: پیشنهادهایی از کابینه برای شورای فتوا ارسال شده و اطلاعات پزشکی و علمی نیز برای رسیدن به اجماع ملی ارائه شده است.
در حال حاضر، قانون مالزی تنها در حالتی اجازه می دهد زنان برای سقط جنین اقدام کنند که سلامت مادر در معرض خطر قرار دارد.
یک مفتی مالزیایی اخیرا اعلام کرد زنان بارداری که به زیکا مبتلا شده اند می توانند برای سقط جنین اقدام کنند.
مالزی از زنان باردار خواسته است از سفر به سنگاپور کشور همسایه که تاکنون 341 نفر در آنجا به زیکا مبتلا شده اند، خودداری کنند.
ویروس زیکا از طریق نیش پشه آئدس که مناطق استوایی از جمله جنوب شرق آسیا محل زندگی آنها است، منتقل می شود. افراد مبتلا به ویروس زیکا معمولا دارای نشانه هایی مانند تب خفیف، خارش پوست، ورم ملتحمه، درد عضلات و مفاصل، ضعف و سردرد می شوند.
تاکنون یک میلیون و 500 هزار نفر در 55 کشور جهان، به بیماری زیکا که تاکنون روش درمان و یا واکسن خاصی برای مقابله با آن تولید نشده، مبتلا شده اند.
300300

کد خبر: 677857

وب گردی

وب گردی