توصیه ای برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ؛ روزانه بیش از یک لیتر مایعات مصرف نکنید

دبیر هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی توصیه کرد در 24 ساعت شبانه روز تنها یک لیتر مایعات مصرف کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران ، دکتر مسعود اسلامی در هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران با بیان اینکه نارسایی قلب از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی است، گفت: نارسایی قلب به دلیل افزایش فشار قلبی بیمار ایجاد می‌شود و فرد دچار تنگی نفس در حالت استراحت، کاهش انقباض قلب، تورم پاها و ... می‌شود.

او افزود: نارسایی قلبی علاوه بر بروز علامت موجب کاهش طول عمر بیمار می‌شود؛ به طوری که مرگ و میر در این بیمار بیش از مبتلایان به سرطان است.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه بیماران مبتلا به نارسایی قلبی علاوه بر مصرف دارو، باید اقداماتی را برای بهبود انجام دهند، گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود از مصرف نمک و مایعات فراوان به شدت خودداری کنند، ورزشهای منظم هوازی را انجام دهند، در معرض گرد و غبار قرار نگیرند و اگر دچار اضافه وزن یا چاقی هستند نسبت به کاهش وزن اقدام کنند تا انقباضات قلب افزایش پیدا کند.

او افزود: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود در 24 ساعت شبانه روز تنها یک لیتر مایعات مصرف کنند؛ زیرا در غیر اینصورت قلب نمی تواند به خوبی پمپاژ کند و آب به درون ریه وارد و موجب تنگی نفس در بیماران می‌شود.

اسلامی در ادامه گفت: اگر اقدامات فردی و درمان‌های دارویی برای بیمار پاسخگو نبود، بیمار کاندید پیوند قلب می‌شود و چون یافتن قلب مناسب شش ماه تا یکسال به طول می‌انجامد، بیماران می‌توانند به مدت دو سال از قلب مصنوعی استفاده کنند.

دبیر علمی هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران همچنین اضافه کرد: نارسایی قلبی علل مختلفی دارد به گونه‌ای که گاهی به دلیل یک عفونت برزو پیدا می کند، بنابراین اگر بیمار به موقع مراجعه کند با تشخیص علت و رفع به موقع آن می‌توان اقدامات درمان قطعی را انجام داد. از عوامل خطر بروز نارسایی قلبی می توان به تنگی عروق کرونر، نارسایی دریچه‌ای، نارسایی قلب، عفونت و دیابت نیز اشاره کرد.

هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران از 23 تا 26 شهریور در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد ادامه دارد.

20106

کد خبر: 677916

وب گردی

وب گردی