چهارشنبه گذشته اپل آیفون و ساعت هوشمند جدید خود را معرفی کرد. این شرکت که همیشه در معرفی تکنولوژی جدید و کارآمد در زندگی روزمره پیش‌رو بوده است، همیشه امکانات مناسبی را در گجت‌های خود برای مسافران و دوست‌داران طبیعت قرار داده است. در این مقاله قصد داریم ویژگی جدید آیفون و ساعت هوشمند جدید اپل را در زمینه سفر و گردشگری مورد بررسی قرار دهیم. 

بخ گزارش ایسکانیوز و به نقل از زومیت، تابستان به پایان رسیده و زمان بازگشایی مدارس است؛ روزها کوتاه‌تر شده‌اند و پاییز در راه است و این نشان‌ می‌دهد که زمان معرفی سالانه تلفن‌های هوشمند فرا رسیده است. سامسونگ گوشی جدید گلکسی نوت ۷ خود را در اواخر آگوست معرفی کرد؛ اما مدت کوتاهی بعد از معرفی، به دلیل آتش‌سوزی گوشی‌ها، آن‌ها را از بازار فراخواند. گوگل و موتورلا هم مدل‌های جدید خود را در هفته‌‌های آینده معرفی خواهند کرد. ولی چهارشنبه پیش تمامی نگاه‌ها به سمت اپل و معرفی‌های جدید این شرکت بود که باعث شد این مراسم یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین و به گفته برخی پراعتبارترین مراسم معرفی محصول جدید، در بین تمامی شرکت‌های گوشی‌های هوشمند باشد.

در نتیجه اطلاعات زیادی قبل از مراسم به بیرون نفوذ کرده بود. به عنوان مثال انتظار داشتیم که آیفون با طراحی جدید معرفی شود، اما طراحی مهمی روی آن انجام نشده بود؛ این انتظارات را برای ساعت هوشمند جدید نیز داشتیم. بهترین ویژگی‌هایی که اپل در محصولات جدید خود معرفی کرد در زیر چهره زیبای آن‌ها به صورت ماهرانه‌ای پنهان شده است. تغیرات جدید این محصولات فقط برای زیبایی نیستند و در زندگی روزمره به نوعی کاربردی و ضروری هستند. دلایلی که در ادامه می‌خوانید، نشان‌دهنده این است که چرا باید یک گردشگر گوشی خود را به‌روزرسانی کند تا از این امکانات بهره‌مند شود.

دوربین جدید آیفون ۷ پلاس

چیزی که همه معادلات را به هم می‌ریزد زوم اپتیکال عالی این دوربین است. اپل یک لنز تله فوتو را به مدل بزرگ‌تر خود اضافه کرده است تا به علاقه‌مندان عکاسی، در طبیعت‌گردی‌هایشان اجازه این را بدهد که از عدسی واید (۲۸ میلیمتر‌) و قدیمی که در تمامی دوربین‌های گوشی تا این لحظه استفاده می‌شد، به یک لنز پرتره حرفه‌ای ۵۶ میلی‌متر برسند. به زبان ساده، این به معنی زوم ۲ برابر بدون هیچ‌گونه افتی در کیفیت تصویر است. ولی معنی اصلی این به‌روزرسانی تغییر عمده در دید و تغییرات عمده در محدوده ساختاری تصویر است. در تست‌های اولیه، نتیجه همان‌طور که از شرکتی مانند اپل انتظار دارید کامل و درست است، با یک کلیک تمامی فوکوس‌های لنز به صورت آنی انجام می‌شود؛ ولی می‌توان بارها روی آن میزان سازی‌های دقیق نیز انجام داد. می‌توان پس از یک جهش آنی زوم دیجیتالی کرد. اگرچه باید مراقب کم شدن کیفیت تصویر بود. تکنولوژی لنز دوگانه درها را به تکنیک‌های دیگر عکاسی مانند عمق میدان عکاسی نیز باز می‌کند.

اما به‌روزرسانی جدید دوربین به این‌ جا ختم نمی‌شود. دوربین هر دو مدل ۷ و ۷ پلاس به دیافراگم f1.8 به‌روزرسانی شده که در مدل قبلی این عدد f2.2 بود. این به این معنا است که هر دو دوربین جدید امکان ورود ۴ برابر نور بیش‌تر از مدل قبلی را می‌دهند که به معنای کیفیت عکاسی بهتر در محیط‌های کم نور، برفک کمتر در عکس، رنگ بهتر، چهره‌های تیره و مه‌آلود کمتر است.به این ترتیب عکاسان معمولی می‌توانند عکس‌های حرفه‌ای‌تر و بهتری بگیرند. همچنین آیفون ۷ هم به یک لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است که قبل از این فقط مخصوص مدل‌های پلاس اپل بود. آیفون در سال‌های اخیر نسبت به رقیبان خود در امر عکاسی در نور کم پیشرفت‌های زیادی کسب کرده است. این به‌روزرسانی کیفیت عکاسی در مسافرت‌ها و طبیعت‌گردی‌ها را به شدت تغیر خواهد داد و دیگر نیازی نیست تا دوربین‌های بسیار بزرگ حرفه‌ای را بار سفر خود کنید. با استفاده از دوربین گوشی خود می‌توانید عکس‌هایی قابل مقایسه با دوربین‌های حرفه‌ای بگیرید و خاطرات شیرین خود را برای همیشه با کیفیتی عالی ثبت نمایید.

ساعت جدید، این بار با تکنولوژی GPS

وقتی ساعت‌های هوشمند وارد بازار شدند ماموریت مبهمی به دوش داشتند و دلیل محکمی برای استفاده از آن‌ها وجود نداشت. این ساعت‌ها سریعا ماموریت خود را متوجه بازار سلامت و ورزش و گاهی اوقات دیدن اطلاعات گوشی روی ساعت کردند. در این بین تندرستی توجه بیشتری را به خود جلب کرد. در این‌جا بود که مشکل بزرگ و جدی ساعت اپل مشخص شد: هیچ موقعیت‌یابی (GPS) روی ساعت هوشمند نصب نبود. با نبود این امکان کسی نمی‌دانست چه مسافتی را پیاده‌روی کرده یا رکاب زده، یا چه مسیری را طی کرده است. تنها راهی که این مشکل را حل می‌کرد این بود که آیفون هم باید همراه شخص حمل می‌شد.

سری دوم اپل واچ به فناوری موقعیت‌یاب جی‌پی‌اس مجهز شده است تا افراد بتوانند جاهایی را که در طول ورزش‌کردن در آن‌ها حضور داشتند و مسافتی را که طی کرده‌اند به دقت بررسی کنند. یکپارچگی نقشه مسیری که طی شده به فرد این امکان را می‌دهد تا مسیری که پیموده شده را بررسی نماید و آمار و ارقام به دست آمده را در بازه زمانی خاص مورد بررسی قرار دهد. هیچکدام از فناوری‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم برای افرادی که از گجت‌ها برای سلامتی استفاده می‌کنند جدید نیست؛ ولی به گونه‌ای می‌تواند نمونه‌ای از تغییرات اپل برای دارندگان ساعت هوشمند تلقی شود. افراد حالا قادر هستند تا صبح‌ها بدون همراه داشتن تلفن هوشمند خود و فقط با همراه داشتن ساعت اپل به ورزش یا پیاده‌روی خود برسند؛ ساده و به گونه‌ای که در ابتدا انتظار می‌رفت.

ضد آب بودن

شاید این پیشرفت به نظر زیاد مهم نرسد و مطمئنا اپل اولین کمپانی نیست که این فناوری را معرفی کرده است. ولی با این وجود، این فناوریِ ماهرانه و مهم برای مسافران ضروری است. چرا؟ به این دلیل که افراد گجت‌های خود را در مسافرت و گردش‌ها فقط به همراه ندارند، آن‌ها از این گجت‌ها در هر مرقعیتی مانند عکس گرفتن، پیدا کردن مسیر و برای ارتباط برقرار کردن استفاده می‌کنند و به ندرت این وسیله‌های ارزشمند از آن‌ها دور هستند. بعضی ممکن است با این نکات موافقت نکنند و گجت‌های خود را همراه نداشته باشند ولی بهتر است این مهم را از آن‌جایی که این گجت‌ها روز به روز برای این فعالیت‌ها بهتر می‌شوند، قبول کنیم. هر چقدر بیشتر ما به گجت‌های خود تکیه می‌کنیم، همان قدر هم باید به بهبودپذیری و استقامت آن‌ها توجه کنیم. در کنار استخر شنا یا ساحل دریا، در سفر به پارکی طبیعی که در آن رودخانه و دریاچه‌های فراوانی وجود دارد یا آبشارها و مسیرهای پر گل و لای افراد دوست دارند از همراه داشتن گجت‌های خود و استفاده از آن‌ها اطمینان داشته باشند؛ نه اینک‌ه آن‌ها را درون چند لایه محافظتی پیچیده و در کوله‌پشتی خود نگهداری کنند.

در کنار همه این‌ها، ساعت هوشمند هم ضدآب شده است و به ادعای اپل تا ۵۰ متر در عمق آب قابل‌استفاده است. شناگران در این باره خیلی خوشحال‌تر خواهند بود؛ چرا که فعالیت‌های آن‌ها قابل ثبت و پیگیری می‌شود. یکی از ظریف‌ترین و زیباترین قسمت‌های این به‌روزرسانی این است که پس از خروج از آب تنها جایی که نمی‌توانست پوشیده و ضد آب شود، یعنی بلندگو‌های ساعت، با فناوری مورد تحسین، آب را از درون بلندگو به بیرون می‌ریزد و شما می‌توانید دوباره از بلندگوی ساعت استفاده کنید.

به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر

به‌روزرسانی‌های متعدد دیگری هستند که گرچه کوچک به نظر می‌رسند، ولی در کنار هم می‌توانند تغیرات بسزایی در استفاده از گجت‌‌های اپل به همراه داشته باشند: دو ساعت عمر باتری بیشتر در آیفون ۷ (تغییر باتری ۷ پلاس آن‌چنان بزرگ نیست ولی بازهم قابل تحسین است؛ یک ساعت عمر بیشتر)، چند تغییر عمده در سرعت عمل دستگاه‌ها و یک فضای نرم‌‌افزاری جدید در ساعت اپل، یک قطعه گرافیکی پیشرفته و پیشرفت در پردازنده که سرعت عمل کلیِ پردازنده را نسبت به پردازنده سال پیش، ۴۰ برابر افزایش داده است.

تمامی این پیشرفت‌‌‌‌ها البته با قیمت بالایی همراه است. اصولا اگر می‌خواهیم جا برای باتری‌های بزرگ‌تر، دوربین بهتر، پردازنده و اسپیکر جدید و بهتر باز شود باید یک سری چیزها حذف شوند. به همین دلیل دیگر خبری از جک ۳/۵ میلی‌میتری اپل نیست و فقط رابط لایتنیگ در زیر گوشی قرار دارد. برای استفاده هدفون باید از هدفون‌های جدید اپل که به جای رابط ۳/۵ میلی‌متری از لایتنینگ بهره می‌گیرد استفاده کنید. همچنین می‌توان از هدفون‌های جدید و بی‌نظیر وایرلس اپل استفاده کرد. دلیل این حذف هم می‌تواند این باشد که اپل به این معتقد است که فناوری روز، به سمت بی‌سیم پیش می‌رود و همه ما می‌دانیم که جا به جا کردن سیم‌های گره خورده با خود، مخصوصا در کوله‌پشتی‌ها هنگام مسافرت و گردش به چه اندازه می‌تواند خسته‌کننده باشد.

اگر شما علاقه‌مند به عکاسی مخصوصا در سفرهای گردشی خود هستید، یا می‌خواهید روتین ورزش کردن خود را بهتر و پیشرفته‌تر کنید، محصول جدید اپل می‌تواند روند پیشرفت شما را بهتر کند. آیفون و ساعت جدید اپل، هر دو در حال حاضر قابل‌سفارش هستند و می‌توانید این فناوری‌‌های پیشرفته را به زودی در گرد‌ش‌های خود استفاده کنید.

20103

کد خبر: 678060

وب گردی

وب گردی