نفت خزر موضوع مذاکره لوک اویل با ایران

رئیس لوک اویل یکی از بزرگ ترین شرکت های نفتی روسیه اعلام کرد که برای مذاکره در باره همکاری با ایران در حوزه اکتشاف منابع و استخراج نفت به ویژه دریای خزر به تهران سفر می کند.

به گزارش ایسکانیوز، وحید علی اکبروف گفت که این شرکت در حال برنامه ریزی و بررسی امکان مشارکت و بهره برداری از منابع نفتی ایران در دریای خزر است.
روزنامه روسی کامرسانت روز جمعه به نقل از وی نوشت: دو موافقت نامه جداگانه با ایران در زمینه مطالعه و اکتشاف از جمله در فلات خلیج فارس و حوزه های نفتی داریم. در باره این همکاری ها کار می کنیم و اطلاعات زیادی از شرکا گرفته ایم که آن را بررسی می کنیم.
رئیس شرکت لوک اویل تاکید کرد: علاقه داریم در آینده هم امور مربوط به اکتشاف و مطالعه در بخش ایرانی خزر را انجام دهیم، زیرا شناخت زیادی از وضعیت این پهنه آبی داریم که شامل تاریخ شکل گیری منابع هیدروکربنی می شود و به همین دلیل معتقدیم در این عرصه یک رقیب جدی برای دیگر شرکت ها هستیم.
وحید علی اکبروف ادامه داد: طرح موافقت نامه های جداگانه دیگری در حوزه های نفتی ایران نیز در حال بررسی است و با توجه به پایان تحریم ها ضد ایرانی و برنامه جبران کمبود امکانات و نوسازی تجهیزات، آماده همکاری در این زمینه ها هستیم.
وی همچنین با پیش بینی آغاز برنامه سفر خود به تهران تا پایان ماه آینده میلادی (اکتبر) گفت که در دیدار با مقام های وزارت و شرکت ملی نفت ایران برای دریافت اطلاعات گسترده تر و جامع تر در باره قراردادهای نفتی مذاکره می کند.
پیشتر نیز لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران اعلام کرده بود که لوک اویل برنامه مشارکت در بهره برداری از چند حوزه نفتی در اهواز را بررسی می کند.

601/401

کد خبر: 678074

وب گردی

وب گردی