نمایشگاه زنان و تولید ملی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است

رئیس فراکسیون زنان مجلس برپایی نمایشگاه زنان و تولید ملی را مصداق عینی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این نمایشگاه در عین حال که توانمندی‌های زنان را نشان می‌دهد، نشان‌دهنده‌ی نقشی است که زنان می‌توانند در تولید ملی و شکوفایی اقتصادی کشور داشته باشند.


به گزارش ایسکانیوز جمعی از نمایندگان عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به محل برپایی نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی آمدند.
پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس، سیده‌ فاطمه حسینی، فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاوشی از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند و در جریان برنامه‌های ستاد توانمندسازی زنان شهرداری تهران قرار گرفتند.
سلحشوری با اشاره به صحبت‌های شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در رابطه با اجرای طرح توانمندسازی زنان در بعد ملی گفت: یک همدلی و تعامل بین مجلس و معاونت زنان و خانواده و به طور کلی با دولت لازم است تا کارها روال خودش را پیدا کند و ما بتوانیم در این زمینه به موفقیت برسیم.
او گفت که به عنوان یک نماینده‌ زن تمام توانش را برای حمایت از لوایحی خواهد گذاشت که از طرف دولت و به خصوص معاونت امور زنان و خانواده در رابطه با حمایت از زنان به مجلس می‌آید.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی،‌ در رابطه با لزوم عملی شدن بحث اقتصاد مقاومتی افزود: ما باید از کسانی که می‌خواهند در کشور کالا تولید کنند، حمایت کنیم. چرا که این حمایت‌ها به هر صورتی که باشد (چه به صورت فراهم کردن وام‌ و چه به شکل در اختیار گذاشتن مکان برای تاسیس کارگاه) در عملی شدن اقتصاد مقاومتی موثر است.
او افزود: متاسفانه در ایران، ما آنطور که باید و شاید از کار آفرینان حمایت نمی‌کنیم. در حالی که اگر در چرخه‌ حمایت از کارآفرینان قرار بگیریم، حمایت از این افراد، ضمن سودآوری و تاثیر بر رونق اقتصادی کشور، می‌تواند کارآفرینی‌های جدیدی ایجاد کند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس، ایجاد حس خودباوری در بین زنان سرپرست خانوار را یکی از دستاوردهای ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران دانست و گفت: طی بازدیدی که از نمایشگاه داشتم متوجه استقبال بالای مردم، کیفیت بی‌نظیر اجناس موجود در این نمایشگاه شدم و با توجه به این سطح از کیفیت، می‌توانم بگویم که دراین حوزه به خودباوری در تولید ملی و اقتصاد مقاومتی رسیده‌ایم.

پروانه سلحشوری :ما باید از کسانی که می‌خواهند در کشور کالا تولید کنند، حمایت کنیم


او یکی از پایه‌های توانمندسازی چه در بین زنان چه درسایر حوزه‌ها را داشتن عزت نفس و خودباوری دانست و گفت: اگر خودباوری در جامعه ایجاد شود شاهد شکوفایی اقتصاد مقاومتی نیز خواهیم بود.
سلحشوری با اشاره به پتانسیل موجود در کالاهای داخلی موجود در این نمایشگاه برای صادر شدن به سایر کشورها گفت: به نظرم تجار هم باید از این نمایشگاه بازدید داشته باشند؛ چرا که کالاهای ارائه شده توسط تولیدکنندگان سرشناس و زنان سرپرست خانوار قابلیت صادرات به کشور‌های دیگر را دارند و من مطمئنم در خارج از مرزهای کشور نیز مشتری خود را خواهند داشت.


نماینده‌ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از اشتغال‌زایی زنان به عنوان یکی از عواملی نام برد که از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و توضیح داد: اگر بتوانیم برای زنان سرپرست خانوار و یا سایر زنان نیازمند، اشتغال‌زایی کنیم، علاوه بر توانمندسازی این زنان، می‌توانیم از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که جامعه‌ با آن‌ها درگیر است، جلوگیری کنیم. در واقع با اشتغال‌زایی پایدار می‌توانیم خانواده‌ای پایدار داشته باشیم.

اگر بتوانیم برای زنان سرپرست خانوار و یا سایر زنان نیازمند، اشتغال‌زایی کنیم، علاوه بر توانمندسازی این زنان، می‌توانیم از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که جامعه‌ با آن‌ها درگیر است، جلوگیری کنیم


او با بیان این مطلب که اثرات مثبت اشتغال زنان سرپرست خانوار تنها به خودشان محدود نمی‌شود، ادامه داد: زن سرپرست خانوار زنی است که برای گذران زندگی خود و خانواده‌اش نیاز به اشتغال و حمایت دارد. وقتی شرایط توانمند شدن او و اشتغالش را فراهم سازیم، هم خودش به لحاظ مادی و معنوی توانمند می‌شود، هم خود به خود افراد خانواده‌اش هم توانمند می‌‌شوند.
او تاکید کرد: به این ترتیب نه تنها یک زن سرپرست خانوار از آسیب‌های اجتماعی دور می‌ماند، بلکه با حمایت از فرزندانش آن‌ها را هم از آسیب‌ها دور نگه می‌دارد.
نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که از 18 شهریور کارش را آغاز کرده روز جمعه 26 شهریور پایان می‌یابد.
در این نمایشگاه تولیدات 2700 زن سرپرست خانوار به همراه 80 تولیدکننده‌ی سرشناس عرضه شد.

105105

کد خبر: 678117

وب گردی

وب گردی