تولید ٢٠ هزار مگاوات برق هسته‌ای در بلندمدت از اهداف ایران است

رئیس سازمان انرژی اتمی، از هدف گذاری برای تولید ٢٠ هزار مگاوات برق هسته‌ای خبر داد و گفت: برای رسیدن به این هدف علاوه بر نیروگاه موجود بوشهر، ایران در چند روز گذشته قرارداد جدیدی برای ساخت ٢ نیروگاه جدید در بوشهر با روسیه منعقد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز از شانا ، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، در نشست سالانه انجمن جهانی هسته‎ای در لندن، با اشاره به علاقه‌مندی کشورهای حوزه خلیج فارس برای توسعه انرژی هسته‌ای، اعلام کرد: تهران آماده مشارکت، همکاری و در دسترس قرار دادن تجارب خود به کشورهای منطقه در این زمینه است.

وی به روند افزایش همکاری‌های بین‌المللی سازمان انرژی اتمی پس از انعقاد توافق هسته‌ای برجام با کشورها و صاحبان صنایع هسته‌ای اشاره و از شرکت‌های علاقه‌مند به همکاری نیز برای مشارکت در پروژه های این سازمان دعوت به عمل آورد.

صالحی ضمن مروری بر اجرای برنامه هسته‌ای ایران، از هدف گذاری برای تولید ٢٠ هزار مگاوات برق هسته‌ای خبر داد و افزود: برای رسیدن به این هدف علاوه بر نیروگاه موجود بوشهر، ایران در چند روز گذشته قرارداد جدیدی برای ساخت ٢ نیروگاه جدید در بوشهر با روسیه منعقد کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ایران همسو با سرمایه گذاری بر روی نیروگاه های کوچک تا ١٠٠ مگاوات را نیز به عنوان اولویت‌های کشور در دست اجرا دارد.

وی به مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران در به‌کارگیری انرژی هسته‌ای در تولید واکسن و دارو و همچنین در بهبود تولید محصولات کشاورزی و قراردادهایی که در این رابطه میان این سازمان و وزارت بهداشت و دیگر سازمان‌های ذیربط منعقد شده است، اشاره کرد و گفت: ایران با تاکید بر اهمیت استفاده از انرژی پاک هسته‌ای در اهداف توسعه ای همکاری با دیگر کشورها در این حوزه را در دستور کاری خود قرار داده است.

607/602

کد خبر: 678285

وب گردی

وب گردی