معاون اداره کل تشکل های اسلامی، سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی: تضارب‌آرا موجب رشد فکری جامعه خواهد شد

معاون اداره کل تشکل های اسلامی، سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آنکه هیچ تفاوتی بین تشکل ها با گرایش های مختلف فکری و سیاسی برای ما وجود ندارد گفت: تضارب‌آرا موجب رشد فکری جامعه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکترمهدی موحدی نیا معاون اجرایی اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، مجمع دبیران تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویی و استادان و مسئولان هیأت های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

معاون اداره کل تشکل های سیاسی و مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیاست ورزی هرچه با دانش همراه باشد، به اهداف تعریف شده خود دقیق تر خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی نیا که در اولین نشست پایش و ارزیابی فعالیت های تشکل های اساتید، دانشجویی و هیات های مذهبی استان اردبیل سخن می گفت افزود: دانشگاه را علمی ترین نقطه کشور می دانیم و اعتقاد داریم هر اتفاقی در آن بیفتد، در صحنه کلان جامعه نتیجه آن را مشاهد خواهیم کرد.

وی با اشاره به درک مصلحت اندیشی در مفهوم راستگویی در فعالیت ها اظهار کرد: فعالیت های تشکل ها باید با مخاطب شناسی و ادبیات اغنا در مقابل مسئولان باشد و از رفتارهای مقابله ای و تهاجمی امتناع شود.

وی اضافه کرد: سرسپردگی به سیستم اداری آسیب جدی به فعالیت تشکل ها محسوب می شود ولی همسویی و همراهی امتیازات خاص خود را به همراه دارد.

موحدی نیا با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی بین تشکل ها با گرایش های مختلف فکری و سیاسی برای ما وجود ندارد بیان کرد: تشکل‌های دانشجویانی که با تفکر اصلاح طلبی و یا اصولگرایی فعالیت می کنند برای ما هیچ تفاوتی ندارند و تضارب‌آرا موجب رشد فکری جامعه خواهد شد.

وی با مخاطب قرار دادن هیئت های مذهبی و تاکید بر اجرای عزاداری ها به شکل متفاوت در دانشگاه ها گفت: آسیبی که از هیات های مذهبی می تواند به دین وارد شود از هیج جای دیگر امکان پذیر نیست و اسلام و مذهب که نقطه حیات این نظام و کشور محسوب می شود با انحراف به نقطه ممات تبدیل شود.

وی از تشکیل ستاد عاشوراییان و برگزاری همایش ملی هیات های مذهبی در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه رئیس واحد اردبیل کمال تشکر و قدردانی خود را از مجموعه دبیرخانه تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاداسلامی اظهار داشت.

در این جلسه حجت الاسلام واحدی زاده رئیس دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در واحد های استان اردبیل گفت: دانشگاه زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری را برای فعالیت تشکل ها فراهم آورده است.

وی ادامه داد: باید در دانشگاه تضارب آرا باشد که اگر نباشد و انتقادی صورت نگیرد اصلاحی صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: فعالیت های سیاسی و فرهنگی و تشکیلاتی از ضرورت های دانشگاه است تا زمینه حضور در خارج از دانشگاه و بعد از فارغ التحصیلی فراهم شود.

معاون فرهنگی دانشجویی واحد اردبیل نیز بیان کرد:هیچ مانعی برای فعالیت تشکل های سیاسی و مذهبی وجود ندارد و خودتشکل ها باید فعالیت های خود را تقویت کنند.

محمد روحی نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت بر تشکل های استان اردبیل در ادامه گفت: تشکل همسو و غیر همسو نداریم و هر تشکلی با هر گرایش سیاسی و فکری که فعالیت داشته باشد حمایت می کنیم.

وی افزود: تشکل های دانشجویی یکی از مهمترین ابزار تمرین سیاسی برای آینده است و ما هیچ نگاه جانبدارانه به تشکل ها نداریم.

وی ادامه داد: اگر تشکل ها فعال نباشند در آینده فعالیت حزبی قوی نخواهیم داشت. روحی از فعالیت 9 تشکل سیاسی و مذهبی در استان خبر داد.

در این مراسم امیر حسین جهازی دبیر هیات تسنیم، عزیزی از کانون اسلامی خواهران و دکتر جعفری رئیس واحد پارس آباد به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درخصوص تشکلهای دانشجویی و استادان و هیت های مذهبی پرداختند.

20101

کد خبر: 678400

وب گردی

وب گردی