دستگاه آموزشی" مکازما" طراحی و ساخته شد

دانشجویان واحد علوم و تحقیقات موفق به طراحی و ساخت دستگاه آموزشی با هدف تسهیل در روند شبیه سازی، ساخت نمونه آزمایشگاهی و تبدیل به نمونه صنعتی با عنوان تجاری "مکازما" شدند.

به گزارش ایسکانیوز، مجموعه دستگاه‌های آموزنده مکازما برای انتقال مفاهیم ابزار دقیق اتوماسیون صنعتی، PLC و سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک طراحی و ساخته شده است.

به گفته این محققان انواع سنسورهای عملکرد پنوماتیکی و الکتریکی به همراه انواع کنترل کننده های صنعتی از قبیل PLC و کارت ارتباط داده در این آموزنده‌ها بکار گرفته شده است. علاوه بر این تجهیزات امکان آموزش شبکه صنعتی و مانیتورنیگ صنعتی با استفاده از HMI و سایر تجهیزات حوزه اتوماسیون، نیز فراهم است.

براساس این گزارش "مکازما" دارای کاربرد و ویژگی هایی چون طراحی کلیه تجهیزات آموزشی آزمایشگاهی شرکت بر اساس سر فصل های مصوب جدید وزارت علوم، برگزاری دوره های آموزشی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، امکان طراحی و ساخت سفارشی، طراحی ماژول، قابلیت کنترل و مانیتورینگ از طریق کامپیوتر، توانایی تجهیزکردن دانشگاه ها و مراکز آموزشی وهمچنین تولید تجهیزات خاص در حوزه مهندسی برق برای مراکز تحقیقاتی پژوهشکده ها و... و ارایه کیفیت ساخت مناسب و خدمات پس از فروش گسترده است.

لازم به ذکر است تیم تحقیقاتی طراح و سازنده دستگاه آموزشی مکازما متشکل خانم الهه محمدی و آقایان علی جلالوند، ناصر بخشیانی، حسین پور و صیاد از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات است.

20101

کد خبر: 678412

وب گردی

وب گردی