اختصاص بودجه 76 میلیاردی برای بهبود کانکس های اورژانس کشور

معاون درمان وزارت بهداشت گفت : خدمات اورژانس و ارزش خدمات بر هیچ یک از ایرانیان پوشیده نیست و مجروحان و مصدومان در هر جا نیاز به این افراد دارند . آنها مانند فرشتگان نجات بر محل حادثه حاضر می شوند و جان آنها را نجات می دهند و می توان گفت جان بیماران در دست نیروهای اورژانس است.

نیوشا یعقوبی -دکتر محمد اقاجانی در چهل و یکمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: تاثیری که عملکرد شما دارد همچنین برخورد به موقع و عملیات تخصصی انتقال به موقع بیماران می تواند تصویر خوبی از شما بر جای بگذارد و در صورتی که خللی در این عملیات صورت بگیرد تصویر مطلوبی در ذهن ها ی مردم نمی ماند.
او گفت: کمترین حاشیه سازی ها در اورژانس اتفاق افتاده زیرا علیرغم مشکلاتی که وجود داشت نیروهای اورژانس در زمستان های سرد و تابستان گرم در نقاط دور افتاده در کانکس با کمبود تجهیزات مواجه بودند و به عنوان سربازان سفید پوش در طرح تحول سلامت توانستند برگ زرینی را رقم بزنند.

آقا جانی با اشاره به اینکه نکته ای که این افراد برای خدمت رسانی با آن مواجه هستند آمبولانسی است که برای انتقال مصدومان استفاده می شود و نیروی انسانی که به عنوان ابزار کار محسوب می شود گفت: البته با همت مسئولان اتفاقات خوبی رخ داده و 1300 دستگاه آمبولانس به دستگاه های آمبولانس تک محور و دو محور اضافه شده است همچنین 300 دستگاه نیز در گمرک است و 800 آمبولانس در حال ساخت است همچنین با تلاش های صورت گرفته مسئولان مربوطه و تلاش های وزیر بهداشت 4000 مجوز برای استخدام نیروی اورژانس کشور صادر شده که برای اورژانس تهران 400 مجوز جذب نیرو گرفته شده تا از این وضعیت بحرانی خارج شود.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 380 کانکس در پایگاه های جاده ای وجود دارد که در شرایط بحرانی قرار دارند و با مدیریت بحران برنامه ریزی کرده ایم که بودجه 76 میلیاردی برای بهبود وضعیت آنها اختصاص دهیم.
او خطاب به نیروهای اورژانس گفت: ابزار کار شما سیستم ارتباطی است و در برخی شهر هاسیستم دیجیتال نصب شده است و از طریق آن می توان عملیات امداد رسانی را سرعت بخشید البته از نظر تجهیزات پزشکی نیز برنامه هایی در نظر گرفتیم.
آقا جانیبا تاکید بر اینکه ارتقای اورژانس هوایی بسیار محدود بوده و 21 پایگاه اورژانس هوایی داریم که از آغاز طرح تحول تا کنون 5000 مجروح منتقل کرده اند گفت: 7 پایگاه اورژانس هوایی قرار است ساخته شود و به صورت کلی 44 پایگاه اورژانس هوایی داشته باشیم تا بتواند کل ایران را پوشش دهد.
آقا جانی گفت: در طی 10 سال گذشته 300 درصد رشد ماموریت در اورژانس اتفاق افتاده است و عملکرد خوب پرسنل این پایگاه را نشان می دهد. در سال 84 از هر 10 مجروح یک نفر فوت می کرد اما در حال حاضر از 19 نفر مجروح یک نفر فوت می کند.

20106

کد خبر: 678551

وب گردی

وب گردی