اشرفی: باید مانع از تالم بیشتر خانواده مرحوم گلبارنژاد شویم

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با تشریح نحوه درگذشت بهمن گلبار نژاد دوچرخه سوار جانباز ایرانی در پارالمپیک ریو گفت: در موقعیت بسیار سختی قرار داریم و امیدوارم هر چه زودتر پیکر وی را به خانواده اش تحویل دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود اشرفی در نشست خبری که کمیته بین المللی پارالمپیک به منظور تشریح دلایل درگذشت مرحوم گلبارنژاد برگزار کرد، افزود: در جلسه ای که با مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک در پاسخ به سوالات ما، جزئیاتی درباره حادثه رخ داده برای گلبارنژاد ارائه کردند و قول دادند که همکاری لازم را داشته باشند تا این مشکل را به خوبی مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: دو درخواست از مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک داشتیم اول آنکه پیکر مرحوم گلبار نژاد تا فردا برای انتقال به کشور به ما تحویل داده شود و دوم اینکه گزارش کامل و مفصلی از جزئیات این حادثه از طرف کمیته بین المللی به ما ارائه شود.
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: در حال حاضر فضای ناراحت کننده ای بر کاروان ورزشی ایران حاکم است و ما تلاش می کنیم که این مساله شوکی به کاروان وارد نکند، ضمن اینکه باید مانع از تالم بیشتر خانواده این مرحوم شویم.
اشرفی تصریح کرد: طبق گزارشی که به ما داده اند گلبارنژاد 35 کیلومتر از مسیر مسابقه را طی کرده بود و سپس در شیب تندی قرار می گیرد که داخل یک پیچ قرار داشته است و در آنجا کنترل خود را از دست می دهد و به حاشیه دیواره جاده برخورد می کند.
به گفته اشرفی حدود دو دقیقه طول می کشد تا آمبولانس برسد و سعی می کنند او را به بیمارستان منتقل کنند. البته اقدامات اولیه در همان جا انجام شده است، اما به نظر می رسد وی داخل آمبولانس دچار ایست قبلی شده و زمانی که به بیمارستان می رسد با وجود اینکه حدود 45 دقیقه عمل احیا انجام می شود، اما متاسفانه این تلاش ها موفقیت آمیز نبوده است.
وی گفت: بهمن گلبار نژاد از ورزشکاران خوب و فعال ایرانی بود و حدود 12 سال در رشته دوچرخه سواری فعالیت می کرد. اگر چه نمی خواستیم این خبر را به سرعت به خانواده اش بگوییم، اما به دلیل انتشار خبر از طریق رسانه ها مجبور شدیم این کار را سریع انجام دهیم و هم اکنون در موقعیت بسیار سختی قرار داریم و باید پیکر وی سریع تر به خانواده اش تحویل داده شود.
بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار جانباز ایرانی ساعت 21 شنبه شب به دلیل حادثه در جریان مسابقه تایم تریل انفرادی دچار حادثه شد و این حادثه منجر به درگذشت وی شد.

607/601

کد خبر: 678595

وب گردی

وب گردی