جلودارزاده:  رییس جمهوری پیام صلح و آرامش را  به گوش جهانیان رساند/برجام یک وظیفه برای  جلوگیری  از ظلم و وقوع جنگ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری در هفدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها باردیگر پیام صلح مردم ایران را به گوش جهانیان رساند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، سهیلا جلودارزاده، سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در اجلاس جنبش غیر متعهدها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ما مسلمان هستیم و دین اسلام دین صلح، برادری و برابری است و رییس جمهوری در سخنان خود در این اجلاس به این موضوع تاکید کرد.


وی ادامه داد: از سوی دیگر ملت ایران، ملتی مقاوم در برابر زورگوییها و زیاده خواهیهای دیگران هستند و هیچ گاه زوگوییها را نمی پذیرند و از اصول خود نمی گذرند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انسان ها همه برابر هستند و ما نیز بر این موضوع تاکید داریم که در سایه صلح و دوستی مردم دنیا می توانند در کنار هم باشند و هر گونه جنگ برای ثروت دنیا و یا قدرت و سلطه بیشتر بر سرزمین کار درستی نیست و یک کار قابیلی است.


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایرانیان جنگ طلب نیستند و همواره به دنبال صلح و آرامش بوده اند، حوادث تلخ این روزهای کودکان سوریه، یمن و فلسطین را هیچ گاه نمی توان فراموش کرد از این رو همگان باید در جهت صلح در کشورها گام بردارند.


جلودارزاده با تاکید بر این که رسالت امروز ما این است که از جنگ ها جلوگیری و در مقابل زورگویی ها مقاومت کنیم، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس به رغم این که جنگ طلب نبودیم در مقابل زور ایستادیم.


وی یادآور شد: ما همواره خواستار صلح در دنیا هستیم و امیدواریم کره خاکی از آدم کشی پاک شود.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که برجام یک وظیفه برای ما بود تا از ظلم و وقوع جنگ جلوگیری شود، اظهار داشت: نیت ملت ایران در پذیرفتن برجام جلوگیری از جنگ های بیشتر بود، زیرا اگر برجام به سرانجام نمی رسید، ممکن بود اتفاقات بدی رخ دهد، ما حتی در سیره پیامبران نیز مشاهده می کنیم که آنان در برخی از موارد صلح را پیگیری کردند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که دکتر روحانی در سه سال گذشته بسیار موفق عمل کرده است، گفت: روحانی علاوه بر این که بر اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران پافشاری کرده است توانسته پیام ملت ایران را به گوش جهانیان برساند.
جلودارزاده تصریح کرد: موفقیت دولت تدبیر و امید در مذاکرات دستاورد بزرگی است چراکه توانست بر زر و زور و تزویر غلبه کند.


وی تاکید کرد: من تعجب می کنم که چرا برخی دستاورد این اتفاق بزرگ جهانی(مذاکرات) را نادیده می گیرند، ما یک توافقی کردیم، ممکن است این توافق غرور عده ای را جریحه دار کرده باشد اما اگر این توافق به سرانجام نمی رسید، بسیاری آسیب می دیدند.


رییس جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در هفدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها افزایش تعاملات جهانی و مقابله با تروریسم را مورد تاکید قرار داد و گفت: اعضای جنبش غیرمتعهدها در مقطع کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند همبستگی، همگرائی و هماهنگی هستند.


وی افزود: این اجلاس در حالی برگزار می شود که صلح در تمامی ابعاد آن در سرتاسر جهان در معرض خطر و تهدید قرار گرفته است.


رییس جمهوری تصریح کرد: حوادث بسیار ناگواری برای مردم سوریه، یمن، عراق و لیبی درون گردابِ رقابت های خودخواهانه و ویرانگر، نشانه ای است از عدم مسئولیت پذیری قدرت های بزرگ در برابر جراحاتی که هر روزه بر پیکر بی گناهان می نشیند.


وی یادآور شد: جهانیان می دانند که ایران، نخستین کشوری بود که نسبت به خطر جهانی تروریسم تکفیری در کشور سوریه هشدار داد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران همواره حمایت از مردم و آرمان های فلسطین را براساس اعتقادات دینی و ارزش های والای ملی و انسانی، در صدر اصول سیاست خارجی خود قرار داده است.

203/201

کد خبر: 678666

وب گردی

وب گردی