مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی منطقه‌بندی می‌شوند

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی از منطقه‌بندی مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، مراکز دانشگاه به 10 منطقه تقسیم‌بندی می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدحسین امید در نشست با رؤسای مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد اظهار کرد: مشکلات موجود در واحدهای استانی و مراکز این دانشگاه در نقاط مختلف کشور از شباهت‌های زیادی برخوردار است و دانشگاه درصدد برطرف کردن آن‌ها است.

وی با انتقاد از نگرش کمیت‌گرایانه در گسترش مراکز آموزش عالی در سال‌های اخیر تأکید کرد: این مسأله موجب کم توجهی به کیفیت در آموزش و موضوع مهارت‌آموزی شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: خوشبختانه تمایل به مدرک‌گرایی در جامعه رو به کاهش است و این یک فرصت خیلی خوب برای توجه به مهارت آموزی است که مراکز علمی کاربردی باید حداکثر استفاده از آن را ببرند. دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف مهارت‌آموزی با نگاه به بازار کار تأسیس شده است و بزرگترین مزیت آن نسبت به سایر دانشگاه‌ها انعطاف‌پذیری و سرعت عمل در تصویب رشته‌های جدید و یا لغو رشته‌های غیرضروری برای تطبیق با بازار کار است.

دکتر امید به منطقه‌بندی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، مراکز این دانشگاه به 10 منطقه تقسیم‌بندی می‌شوند. اجرای طرح منطقه‌بندی دانشگاه موجب تسهیل در بررسی نیازها، مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع موانع می‌شود. از دیگر مزایای اجرای طرح منطقه‌بندی در این دانشگاه تسهیل تصویب رشته‌های مورد نیاز دانشگاه متناسب با بازار کار منطقه‌ای خواهد بود. همچنین سازمان مرکزی این دانشگاه برنامه‌هایی برای سطح‌بندی مراکز پیش‌بینی کرده و بر این اساس تداوم کار مراکز این دانشگاه به نحوه عملکرد آنها در زمینه‌های مختلف بستگی خواهد داشت. دامنه اختیارات رؤسای واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی کاربردی نیز در آینده نزدیک گسترش خواهد یافت.

وی در ادامه به پتانسیل و ظرفیت بالای استان یزد اشاره کرد و گفت: مراکز علمی کاربردی این استان بر اساس درخواست رشته‌های جدید با توجه به نیاز بازار کار استان یزد می‌توانند در کمک به اقتصاد کشور شریک باشند.

براساس این گزارش، در ابتدای این نشست دکتر محمد صالح احمدی، سرپرست واحد استان یزد گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته این واحد استانی در بخش‌های مختلف ارائه داد و در ادامه نیز رؤسای مراکز علمی کاربردی استان به بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

20101

کد خبر: 678674

وب گردی

وب گردی