ورود ستاد به مراکز ماده 16 دخالت در امور اجرایی بود

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه ورود ستاد به مراکز ماده 16 به نوعی دخالت در امور اجرایی بود گفت: با مصوبه‌ای که اخیرا داشتیم مسئولیت مراکز ماده 16 به بهزیستی محول شد و در حال حاضر ساز و کار اداره این مراکز در حال تعریف است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، علی مویدی، با اشاره به برگزاری جلساتی پیرامون آسیب‌های اجتماعی و بخصوص مواد مخدر گفت: به نظر می‌رسد همه دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی عزم راسخی داشته باشند، در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر خوب هزینه می‌کنیم و اولویت ما پیشگیری است.

او با بیان اینکه ستاد مبارزه با موادمخدر تنها سیاست‌گذار، برنامه‌ریز و ناظر است گفت: قبلا ستاد به موضوع مراکز ماده 16 ورود کرده بود که به نوعی دخالت در امور اجرایی بود. با مصوبه‌ای که اخیرا داشتیم مسئولیت مراکز ماده 16 به بهزیستی محول شد و حتما بودجه به آنها تخصیص می‌دهیم. در حال حاضر ساز و کار اداره این مراکز در حال تعریف است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درباره راه‌اندازی اتاق‌های امن تزریق گفت: در گذشته مشابه این اتفاق را در دنیا شاهد بودیم، اما در ایران چنین اتفاقی به صورت رسمی رخ نداده است.

مویدی افزود: اکنون در ستاد پیرامون راه‌اندازی اتاق‌های امن تزریق، طرح موضوع شده است تا در دستور مطالعه و بررسی قرار بگیرد، به هرحال باید متناسب با فرهنگ و آداب و سنتی که داریم، این برنامه را نیز در صورت تصویب بومی سازی کنیم.

او درباره آخرین تغییرات قیمتی موادمخدر نیز گفت: همواره متناسب با نوع برخوردمان با موادمخدر تغییراتی را در قیمت آن شاهد بودیم. به عنوان مثال قیمت آمفتامین یا شیشه در سال گذشته به اوج خود رسید و یک علت آن شدت عملیاتی بود که انجام دادیم و از سوی دیگر مسیر ترانزیت پیش‌سازها را ناامن کردیم. معمولا قیمت موادمخدر تابع عوامل مختلفی از جمله شدت عمل حاکمیت است؛ ما با سران توزیع شیشه برخورد کردیم و اثرات آن را دیدیم.

703

کد خبر: 678697

وب گردی

وب گردی