حبیبی :ظاهراً  مطهری چیزی به نام «بغی» و «محاربه» را در فقه اسلامی به رسمیت نمی‌شناسد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تأسف از اظهارات علی مطهری بیان داشت: او ظاهراً چیزی به نام «بغی» و «محاربه» را در فقه اسلامی به رسمیت نمی‌شناسد ما دعا می‌کنیم او از خواب غفلت بیدار شود و مقابله صریح و قاطع پدر بزرگوار شهیدشان را با کفر و نفاق الگو قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مورد حقد و کینه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بوده است. خصومت ورزی علیه انقلاب از طریق اتحاد شوم جریان کفر، نفاق و شرک جهانی عملیاتی می‌شود. امروز آمریکا در کنار منافقین و وهابیون مشرک حجاز در تدارک خصومت جدیدی علیه جمهوری اسلامی هستند و از منافقین تروریست به عنوان پیاده نظام این دشمنی می‌خواهند استفاده کنند.

حبیبی با اشاره به تحرک جدید ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس بیان داشت: آنها اکنون مشغول آزمودن حساسیت نیروهای سپاه وارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای جنوبی ایران هستند و هر روز به بهانه‌ای حادثه‌ای پدید می‌آورند. خوشبختانه هوشیاری نیروهای مسلح ما در منطقه خلیج فارس و دریای عمان در سطح عالی است. آمریکاییها هر چه زودتر باید منطقه را ترک کنند و امنیت آن را به کشورهای همین منطقه بسپارند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به توطئه‌های آمریکا در بدعهدی برجام گفت: آمریکاییها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند و می‌خواهند تعهدات خود به ایران را وارد دالان حقوقی مجموعه‌ای از قوانین و مقررات بین‌المللی بکنند. اف ای تی اف و پیمان پالمرو و دیگر پیمانهای نظیر آن از این قبیل هستند.

وی افزود: دولت در آزمون سختی قرار گرفته است. وقتی در برجام با بدعهدی آمریکا روبرو شده است این تجربه را در مقابل توطئه‌های آمریکا باید به کار گیرد.

حبیبی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکا برای شرکت درا اظهار داشت: رئیس جمهور باید بدعهدی آمریکا را در اجلاس عمومی سران فریاد بزند و اعلام کند که در هیچ چیز به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد.

وی با اشاره به توافق روسیه و آمریکا در مورد آتش‌بس در سوریه تصریح کرد: بارها این آتش‌بس توسط گروههای تروریستی که آمریکا از آنان حمایت می‌کند نقض شده است. روسها باید خیلی هوشیار باشند از یک سوراخ دوبار گزیده نشوند. تجربه نشان داده است هر وقت تروریستها در مصاف با جبهه مقاومت کم می‌آورند ضرورت بحث گفتگو و آتش بس مطرح می‌شود و آمریکا و سازمان ملل فعال می‌شوند.

وی افزود: هدف آتش بس هم دادن تنفس مصنوعی به بدنه نیمه جان داعش و جبهه النصره است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: ابهامات زیادی در این توافق وجود دارد که می‌تواند منشاء بدعهدی آمریکا باشد. آمریکا تمام منافذ فریبکاری را در این توافق باز گذاشته است. موضوع حضور نظامی ترکیه در این توافق مغفول واقع شده است. جبهه مقاومت باید هوشیاری خود را مضاعف کند و در ادامه نبرد با تروریستها تردید به خود راه ندهد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عذرخواهی سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در جریان آشوبهای سال ۸۸ راجع به حوادث کهریزک اظهار داشت: خوشحالی برخی رسانه‌هایی که ارگان فتنه در کشور هستند طبیعی است آنها برای لاپوشانی خیانت‌های خود تیترهای فریبنده‌ و طلبکارانه زدند در این مورد ما معتقد به قضاوت نهائی قوه قضائیه هستیم و حکم نهائی را فصل‌الخطاب می‌دانیم.

وی افزود: بیش از ۲۰ تن از مردم مسلمان تهران در جریان فتنه آمریکایی سال ۸۸ به شهادت رسیدند و نام و مشخصات آنها در بنیاد شهید وجود دارد افرادی هم بخاطر همین آشوبها که مصداق محاربه با نظام بود کشته شدند. اما هیچ یک از بانیان فتنه از مردم و نظام عذرخواهی نکردند و همچنان بر موضع خود پای می‌فشارند. همین رسانه‌هایی که فتنه را در سال ۸۸ یاری ‌می‌دادند در این جنایات سهیم‌اند اما هیچ گاه از مردم عذرخواهی نکردند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامه‌نگاری مرحوم عسگراولادی با چند تن از اصلاح‌طلبان در مورد مسائل فتنه گفت: مرحوم عسگراولادی در آخرین روزهای عمر خود مشفقانه و دلسوزانه به سران فتنه نامه نوشت به برخی از اصلاح‌طلبان هم که در فتنه مشارکت داشتند نامه‌نگاریهایی داشت که منتشر شد اما آنها حاضر نشدند یک کلمه از مردم بخاطر فتنه‌ای که راه انداختند عذرخواهی کنند.

وی افزود: برخی از سران فتنه طراحان نبرد نرم علیه ملت ایران را در تهران پذیرایی کردند و مقدمات یک فتنه‌ای را طرح‌ریزی کردند که هنوز هم هست. در اتاق فکر آنان وظایف بر زمین مانده را مو به مو اجرا می‌کنند. هر چه هم نصیحت در این باره به آنها می‌کنیم، می‌گویند مرغ فتنه یک پا دارد.

حبیبی با اشاره به قیام مردم در ۹ دی ۸۸ گفت: مردم در قیام تاریخی ۹ دی به خیابانها آمدند و سران فتنه را به نام محکوم کردند. اما آنها و عقبه رسانه‌ای‌شان آنقدر گستاخ و لجوج هستند که هنوز در زیر خیمه فتنه رجزخوانی می‌کنند.

وی با اظهار تأسف از اظهارات علی مطهری بیان داشت: او ظاهراً چیزی به نام «بغی» و «محاربه» را در فقه اسلامی به رسمیت نمی‌شناسد ما دعا می‌کنیم او از خواب غفلت بیدار شود و مقابله صریح و قاطع پدر بزرگوار شهیدشان را با کفر و نفاق الگو قرار دهد.

حبیبی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد سرشماری نفوس و مرکز آمار ایران تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب از دستکاری در آمارها اظهار نگرانی فرمودند و آن را گناه کبیره دانستند.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات کشور بازی با آمارهاست که مورد بی اعتمادی مردم می‌شود. آمارهایی که مسئولان دولتی مطرح می‌کنند با هم تناقض دارند و با واقعیات اقتصادی و نیز جیب مردم نمی‌خواند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دهه ولایت خاطر نشان کرد: عید سعید غدیر را به همه ملت ایران و عدالت‌خواهان جهان که بدنبال حکومت عدل هستند تبریک می‌گویم. آنچه پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر خم مطرح کردند یک طراحی الهی از حکومت اسلامی است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی دقیقاً نظامی است که از روی مدل حکومتی غدیر بر مبنای نظریه مترقی ولایت فقیه طراحی شده است هر نظامی که بخواهد از دیکتاتوری فاصله بگیرند چاره‌ای جز پیروی از نظریه ولایت فقیه بر مبنای الگوی غدیر ندارد.

حبیبی بیان داشت: امام(ره) ما فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد و دچار دیکتاتوری نشود.

وی در پایان راجع به اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در مورد موضوعات دفاعی و اقتصادی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آنها آمریکا اگر به این نتیجه رسیده بودند یا برسند که در یک حمله نظامی می‌توانند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند ذره‌ای به خود تردید راه نمی‌دادند و نخواهند داد. ما فرض را بر این می‌گذاریم که این نسخه نادرست پیچیده شود یعنی نظام جمهوری اسلامی ضرورت داشتن توان و اقتدار نظامی را فدای پیشرفتهای رفاهی و اقتصادی نماید و آمریکاییها و برخی از اروپائیها مطمئن شوند که با یک حمله نظامی می‌توانند جمهوری اسلامی را تسلیم کنند آیا هم دست‌‌آوردهای زیربنائی اقتصادی و رفاهی را نابود نخواهند کرد.

وی افزود: مگر آمریکاییها چند سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نگفتند که قرن بیست و یکم قرن تقابل اسلام و تمدن غربی است مگر جورج بوش دوم در دوران ریاست جمهوریش نگفت ما در آغاز یک جنگ صلیبی مجدد هستیم مگر همین رئیس جمهور آمریکا نگفت ما با اسلام در حال یک جنگ ایدئولوژیک هستیم. مگر نخست وزیر فرانسه چند سال پیش نگفت ما درافغانستان مشغول جنگ صلیبی هستیم.

حبیبی اظهار داشت: آیا همین چند روز پیش کالین پاول وزیر سابق امور خارجه آمریکا نگفت ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای اسرائیل به طرف ایران نشانه رفته است. آیا هدف اصلی آمریکا و برخی از دولتهای مستکبر اروپائی از حضور در منطقه مقابله با ایران نیست با این شرائط دم زدن از کنار گذاشتن برنامه‌های مقتدرانه نظامی دفاعی و تهاجمی به بهانه اقتصادی و رفاهی حرف کاملاً نادرستی است البته اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص دولت موظف به تأمین رفاه و حل مشکلات اقتصادی به خصوص بیکاری، رکود و تورم هستند جای هیچ تردیدی نیست.

وی افزود: دولت فعلی از بدو تصدی ، همه مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم اعلام کرد در حالی که کارشناسان اقتصادی تاثیر تحریم‌ها را بین ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌دانند. جناب آقای وزیر محترم اقتصادی همین دولت چند ماه پیش به صورت رسانه‌ای اعلام کرد که حل همه مشکلات اقتصادی بعد از رفع تحریم‌ها یک توهم است. یعنی ایشان هم اصلاح ساختارها و بکار گرفتن همت‌ها را به طور تلویحی توصیه کردند. لابد بعد از این، بهانه جدید برخی از دولت‌مردان فعلی، اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی خواهد بود.

203/201

کد خبر: 678742

وب گردی

وب گردی