امضای تفاهمنامه همکاری بین مناطق آزاد و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی

تفاهمنامه ای به منظور تعریف شیوه نامه لازم برای مشارکت در اجرای برنامه ای منطقه ای با همکاری مناطق آزاد تجاری کشورهای حاشیه اقیانوس هند با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، این تفاهمنامه به منظور تعریف شیوه نامه لازم برای مشارکت در اجرای برنامه ای منطقه ای با همکاری مناطق آزاد تجاری کشورهای حاشیه اقیانوس هند با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران صورت می گیرد که توسط « اکبر ترکان » دبیر شورایعالی مناطق آزاد و « فتح الله مضطرزاده » رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به امضا رسید.
تعریف شیوه نامه لازم برای مشارکت طرفین و همکاری منطقه ای به ویژه تدوین و اجرای برنامه ای منطقه ای بین مناطق آزاد با کشورهای حاشیه اقیانوس هند و با استفاده از ظرفیت مرکز منطقه ای (IORA RCSTT) به عنوان تنها ارگان رسمی اتحادیه در داخل کشور، از جمله موضوع های این تفاهمنامه است.
مشارکت در توسعه فعالیت های بین المللی و ملی از سوی دو طرف در زمینه اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری سازی محصولات دانش بنیان با فناوری های" های تک " علمی و فناوری و آموزش های تخصصی برای مسئو لان بخش های دولتی و خصوصی مناطق آزاد کشورهای اتحادیه و با استفاده از کلیه امکانات دو طرف از دیگر موضوع های این تفاهمنامه است.
با توجه به برگزاری نخستین اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند در روزهای 30 و 31 اردیبهشت ماه 1395 در منطقه آزاد چابهار و تصمیم هایی که در قالب بیانیه چابهار به تایید شرکت کنندگان این نشست رسید، مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند موظف شد تا برنامه ای منطقه ای برای همکاری مناطق آزاد تجاری کشورهای حاشیه اقیانوس هند با همکاری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران تدوین و اجرایی کند.

702/602

کد خبر: 678761

وب گردی

وب گردی