صبر یا تعجیل، کدام راه نجات والیبال خواهد بود؟

محمدرضا رمضان پور - پس اتمام المپیک و پایان یافتن قرارداد رائول لوزانو با تیم ملی والیبال کشورمان باید دید که فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید چه برنامه ای دارد.

تیم ملی والیبال ایران در اوایل سال جاری توانست با درخشش در بازی های انتخابی المپیک پس از 52 سال مجوز حضور در المپیک را بگیرد. تیم ملی کشورمان با هدایت رائول لوزانو پس از کسب سهمیه المپیک راهی لیگ جهانی شد. تیم ملی در لیگ جهانی نتوانست نتیجه خوبی را کسب کند که به عقیده لوزانو و کارشناسان تیم ملی برای ریکاوری و آماده سازی زمان زیادی نداشتند.

نتیجه ضعیف لوزانو در لیگ جهانی همه امید ها را نا امید کرد اما کسی به این موضوع توجه نکرد که تیم ملی والیبال فرصتی را برای آماده شدن نداشت. سرمربی والیبال کشورمان که شرایط را چنین دید، تصمیم گرفت تا لیگ جهانی را به عنوان مسابقات تدارکاتی در نظر بگیرد. تعداد زیادی از کارشناسان بر این باورند که این تصمیم لوزانو به جا بوده و کاری جز این برای تیم ملی والیبال در المپیک موفقیت ساز نمی شد.

تیم ملی والیبال ایران در جایگاه هشتم ایستاد و بعداز کسب این نتیجه آماده حضور در المپیک 2016 ریو شد. تیم ملی والیبال ایران علی رغم انتظارات در المپیک خوش درخشید و در اولین حضور خود راهی مرحله یک هشتم نهایی شد اما در مرحله یک هشتم زورش به ایتالیا نرسید و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند.

منتقدان و کارشناسان بر این باورند که در بازه زمانی که رائول لوزانو در تیم ملی والیبال حضور داشته نتیجه های بسیار خوبی را بدست آورده است و باید در ادامه راه به او فرصت بدهند. اما ظاهرا اعضای فدراسیون والیبال چنین اعتقادی ندارند و بیشتر از همه خواهان جایگزین برای لوزانو هستند. بودن لوزانو که شاید برای تیم ملی موثر باشد در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و تا به امروز هیچ تصمیمی برای سرمربی تیم ملی والیبال ایران گرفته نشده است.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران می گوید: فدراسیون عجله ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی ندارد چرا که انتخاب ما حیاتی است و کسی را که انتخاب می کنیم باید ما را تا المپیک 2020 توکیو همراهی کند. در واقع باید فرد لایقی را برای تیم ملی والیبال انتخاب کنیم. رائول لوزانو نیز در لیست فدراسیون قرار دارد و او هم باید مانند سایر گزینه های فدراسیون بررسی شود.

این در حالی است که در روز های گذشته خبرهایی در خصوص پیوستن لوزانو به تیم ملی لهستان به گوش می رسد. اما این خبر را فدراسیون والیبال لهستان رد کرده است. با این اوصاف باید دید لوزانو در تیم ملی ماندنی است یا می رود؟

مسئولان فدراسیون بر این باورند که در تصمیم گیری نباید عجله کرد؛ آیا برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال فرصت داریم؟ این سوال بیشتر اصحاب رسانه از فدراسیون است چرا که تیم ملی ایران در اوایل خرداد ماه سال آینده باید در لیگ جهانی حضور یابد. با توجه به برنامه های اتخاذ شده در فدراسیون والیبال برای تیم ملی این همه صبر و حوصله از سوی مسئولان فدراسیون جایز است؟

605/602

کد خبر: 678772

وب گردی

وب گردی