رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان: حضور دانشگاه آزاد اسلامی در فن بازار منطقه انزلی نشان دهنده سطح بالای علمی این دانشگاه است

مجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: از 23 استانی که در فن بازار شرکت کردند 19 استان آن اختصاص به دانشگاه آزاد اسلامی بود که این موضوع نشان دهنده قدرت و پیشرفت علم و فناوری در این دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز، مجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان، درباره برگزاری فن بازار منطقه انزلی که اخیرا برگزار شد و همچنین همکاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه ساله در بخش پژوهش هفته ای برای فن بازار داریم که
در این فن بازار، فناوری هایی که آماده تجاری سازی هستند ارایه می شوند . در فن بازاری که اخیرا برگزار شدحدود ۹۰دانشگاه،پارک،مرکز رشد،پژوهشگاه و پژوهشکده حضور داشتند.

او حضور دانشگاه آزاد اسلامی را در این فن بازار تمام قد و با قدرت ارزیابی کرد و ادامه داد: از ۲۳استانی که در این فن بازار شرکت کرده بودند، ۱۹استان آن اختصاص به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بود.

متقی طلب یادآور شد: حضور دکتر واشقانی به عنوان معاون فنی پژوهشگاه و صحبت ها و مذاکراتی که در زمینه های مختلف شد بسیار مفید و موثر بود. بعلاوه به جرات می توانیم بگوییم که این ارتباط ها که بین دانشگاه و صنعت انجام می شود باعث تسریع هر چه بهتر علم و فناوری است‌.

او افزود: فعالیت های فن بازار ادامه دارد و محدود به هفته ای که گذشت نخواهد شد و تمامی افراد در هر زمانی اگر حرفی برای گفتن و چیزی برای عرضه دارند می توانند شرکت کنند.

متقی طلب از استارت آپ محیط زیست و گردشگری که اخیرا برگزار شد سخن گفت و ادامه داد: این استارت آپ تحت عنوان چالش، پویش و طراوت بود که در پارک علم و فناوری برگزار شد. برخلاف تمامی استارت آپ هایی که در طی ۲روز به اتمام می رسند این استارت آپ ۹روز طول کشید که در آن مباحث و چالش های محیط زیست و راه حل های مناسب و کاربردی برای رفع مشکلات آن ارایه شد.

او افزود: در این استارت آپ ۳۲ استان شرکت کردند که ۱۰استان انتخاب و در نهایت ۳استان به عنوان برترین ها انتخاب شدند.
بعلاوه این استارت آپ ها تا آذر ماه ادامه و موضوعات متفاوتی خواهد داشت.

او هدف کلی این استارت آپ ها را کمک هر چه بهتر و بیشتر به مسئولین در حوزه های مختلف چالشی از جمله محیط زیست عنوان کرد و گفت: این استارت آپ ها به فارغ التحصیلان انگیزه بیشتری خواهد داد تا با سرمایه گذارانی که توانایی سرمایه گذاری دارند بتوانند فعالیت کنند

وی از برگزاری مجمع عمومی شبکه پارک های فناوری خبر داد و گفت: این مجمع ۷_۳مهر ماه برگزار خواهد شد. در این مجمع که با حضور ۱۰کشور اسلامی برپا می شود به نوعی یک نشست کارگاه آموزشی خواهد بود که طی قراردادی که با بانک توسعه اسلامی داشته ایم برگزار می شود.

این مجمع یک رویداد مشترک بین شبکه پارک علم و فناوری اسلامی و بانک توسعه است که دبیرخانه آن در پارک علم و فناوری گیلان قرار دارد.

او در پایان گفت: اهداف این مجمع توانمند سازی مدیران علم و فناوری با کشورهای همسایه است.

20103

کد خبر: 678843

وب گردی

وب گردی