دادستان کل کشور مامور نظارت و پیگیری بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‎ها شد

بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه،دادستان کل کشور مامور نظارت، هماهنگی و پیگیری بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‎ها شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ، بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‎ها، روز شنبه، در 33 ماده و 6 تبصره از سوی آیت الله صادق آملی لاریجانی ، رئیس قوه قضائیه صادر شد.
در این بخشنامه ضمن بیان دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، تصریح شد که دادستان کل کشور با طرح موضوع در جلسات پیش بینی شده تمهیدات لازم را جهت اجرایی شدن آن فراهم می کند.
در ماده 31 این بخشنامه آمده است: نظارت، هماهنگی و پی گیری در خصوص اجرای دقیق مفاد این دستورالعمل با دادستان کل کشور می باشد. در همین راستا هر سه ماه یکبار جلسه ای با عضویت معاون راهبردی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات، دادستان انتظامی قضات، رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران در محل دادستانی کل کشور و به ریاست دادستان کل کشور تشکیل می گردد.
این ماده می افزاید: در مراکز استان ها نیز هر ماه یک بار جلسه ای زیر نظر رئیس کل دادگستری با حضور اعضای مرتبط جهت اجرای دقیق این دستورالعمل تشکیل و نسبت به گزارش ها و مشکلات مطروحه تصمیمات لازم اتخاذ می گردد. رئیس کل دادگستری استان نیز موظف است هر سه ماه یکبار گزارش جلسه و تصمیمات مزبور را به دادستان کل کشور ارایه نماید.
همچنین دادستان کل کشور هر شش ماه یک بار نحوه اجرای دستورالعمل را به رئیس قوه قضائیه گزارش و برای استان هایی که عملکرد مثبت داشته اند، پیشنهاد تشویق می دهد.

703

کد خبر: 678867

وب گردی

وب گردی