سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اتهام مطرح شده از سوی هند را مبنی بر دست داشتن اسلام آباد در حمله تروریستی روز گذشته به یک پایگاه نظامی در کشمیر تحت کنترل هند، قویا رد کرد

به گزراش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، صبح روز گذشته در حمله گروهی از شبه نظامیان به یک پایگاه نظامی در کشمیر تحت کنترل هند، دست کم 17 سرباز هندی کشته شدند. دهلی نو بلافاصله انگشت اتهام را به سمت اسلام آباد نشانه رفت.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 'نفیس زکریا' سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره این ادعای هند، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نشانه رفتن انگشت اتهام هند به سوی پاکستان، تبدیل به یک سنت و عادت برای هندی ها بعد از هر حمله تروریستی شده است.
وی گفت: در گذشته بسیاری از عوامل هند در حملات تروریستی دست داشته اند اما این کشور در آن موارد هم پاکستان را متهم کرده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین در واکنش به اظهارات اخیر 'راجنات سینگ' که گفته بود پاکستان یک کشور تروریست است، افزود: هند تلاش می کند با طرح این گونه اظهارات، توجه افکار عمومی جهان را از نقض حقوق بشر در کشمیر تحت کنترل هند منحرف کند.
محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، علاوه بر مطرح کردن مسئله کشمیر در سخنرانی اصلی خود در صحن سازمان و به چالش کشیدن هند در خصوص این مسئله، قصد دارد در دیدارهای خود با سران و مقام های عالی کشورهای مختلف در حاشیه این نشست نیز با مطرح کردن مسئله کشمیر، به تقویت مواضع اسلام آباد در این خصوص و یارگیری برای خود علیه هند تلاش کند.
300300

کد خبر: 678876

وب گردی

وب گردی