احمدی‌نژاد به چه چیزی امید دارد؟

در چند ماه گذشته برخی نظرسنجی‌ها نشان داد که تنها کسی که ممکن است بتواند با دکتر روحانی در انتخابات اردیبهشت سال ٩٦ رقابت کند، احمدی‌نژاد است. در واقع وی به همان میزان که مخالفان قطعی و سرسخت دارد، از حمایت اقشاری از مردم هم برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه اعتماد، در چند ماه گذشته برخی نظرسنجی‌ها نشان داد که تنها کسی که ممکن است بتواند با دکتر روحانی در انتخابات اردیبهشت سال ٩٦ رقابت کند، احمدی‌نژاد است. در واقع وی به همان میزان که مخالفان قطعی و سرسخت دارد، از حمایت اقشاری از مردم هم برخوردار است.

انگیزه دفاع این اقشار از فردی مانند احمدی‌نژاد متفاوت است ولی بخش عمده آن به اتخاذ روش‌های غیرکارشناسانه پوپولیستی در دادن یارانه نقدی و مسکن مهر بازمی‌گردد.
از سویی انتظارات از دولت روحانی برای بهبود اقتصادی با نوع کارکرد تخریبی احمدی‌نژاد در این حوزه آنقدر افزایش یافت که برآوردن آن دشوار است، آن هم در وضعیت ناگوار اقتصادی کشور که برای دولت روحانی باقی ماند.

با برآورده نشدن انتظارات مردم در دولت روحانی، شاهد نوعی رجعت در این اقشار ضعیف جامعه به دولت قبل هستیم و همین امر نقطه امیدی برای احمدی‌نژاد بود. البته در درون احزاب و گروه‌های اصولگرا، میزان مقبولیت احمدی‌نژاد زیاد نیست و چه بسا با بودن وی در صحنه رقابت، حمایت از دکتر روحانی در دستور کار آنان قرار بگیرد. در عین حال باید دانست با کنار کشیدن احمدی‌نژاد از انتخابات، بعید است کسی پیدا شود که یارای رقابت با رییس‌جمهوری کنونی را داشته باشد.

205/201

کد خبر: 678906

وب گردی

وب گردی