اجرای طرح ویژه اورژانس کشور برای بازگشایی مدارس/آماده باش اورژانس هوایی و بیش از 12 هزار نیروی فوریت های پزشکی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشورگفت: داشتن روحیه شاداب و سرزنده از مهمترین ویژگی های دانش آموزی برای حضور در مدارس و پشت نیمکت های درس است که حفاظت از این آینده سازان نیز وظیفه ای همگانی است به صورتی که نیروهای اورژانس در ساعت هفت صبح در محل های پرتردد و میادین اصلی مستقر می شوند.

به گزارش ایسکانیوز دکتر پیرحسین کولیوند با تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس گفت: به همین منظور هماهنگی های لازم با راهور و کنترل ترافیک برای قرار دادن نماینده اورژانس برای هماهنگی بیشتر انجام شده است و اورژانس هوایی و تمامی پایگاه های اورژانس در زمان بازگشایی مدارس برای سرویس دهی بهتر و بیشتر به دانش آموزان بسیج شده اند.

او گفت: با توجه به اینکه در مهرماه امسال در شهر تهران بیش از 2میلیون دانش آموز سفرهای درون شهری خود را آغاز می کنند و به صورت طبیعی تعداد رفت و آمدها بیشتر شده و امکان وقوع حوادث احتمالی نیز افزایش پیدا می کند؛ اورژانس نیز طرح ویژه مهر ماه و آغاز بازگشایی مدارس را برای کاهش بلایا و حوادث و تلفات احتمالی آغاز می کند.

کولیوند با بیان اینکه طرح ویژه بازگشایی مدارس اورژانس کشور همزمان با آغاز مهرماه، شروع می شود،گفت: در این طرح نقاط پرخطر و پرتردد شهر تهران و همچنین سایر مناطق کشور شناسایی شده و اکیپ های اورژانسی در آن محل ها مستقر می شوند.

او گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که تلاش می شود در این طرح به خوبی به مرحله اجرا گذاشته شود حضور به موقع اکیپ های اورژانس در صحنه حادثه و همچنین کاهش زمان انتظار برای رسیدن آمبولانس توسط مصدومان است.

کولیوند با بیان اینکه امیدواریم ایام آغازین سال تحصیلی جدید بدون وقوع حادثه سپری شود، گفت: آماده باش نیروهای امداد رسان و اورژانسی و همچنین دستگاه های درمانی می تواند در چنین مواقعی از سال از میزان بار تلفات بکاهد.

او افزود: در طرح ویژه اورژانس کشور برای بازگشایی مدارس در سراسر کشور دو هزار و 149 دستگاه آمبولانس و 57 اتوبوس آمبولانس، 44 موتور لانس برای عبور از ترافیک شهری در کلان شهرها و همچنین 12 هزار و 791 نیروی عملیاتی فوریت های پزشکی حضور خواهند داشت.

آماده باش 21 فروند بالگرد اورژانس در طرح اورژانس کشور برای بازگشایی مدارس

کولیوند گفت: همچنین برای اقدامات به موقع در صورت وقوع حوادث احتمالی 21 بالگرد اورژانس نیز در حالت آماده باش قرار می گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشورافزود: این طرح از سوم مهرماه تا هشتم مهرماه به مدت یک هفته ادامه دارد و تلاش می شود که اقدامات اورژانس در این ایام بدون مشکل و نقص باشد.

او گفت: علاوه بر تردد دانش آموزان در روزهای آغازین مهرماه با شروع کلاس های دانشگاه و سفر نزدیک به دو میلیون دانشجوی دانشگاه های تهران به پایتخت بار ترافیک در این ایام به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند و همین موضوع سبب می شود که ما نیروهای اورژانسی را در سراسر پایتخت و به ویژه مسیرهای پرتردد مستقر کنیم.

آمبولانس های اورژانس در 113 نقطه پرتردد تهران مستقر می شوند

رئیس اورژانس کشور گفت: در 113 نقطه پرتردد آمبولانس های اورژانس مستقر می شوند به این گونه که در ناحیه غرب در 30 نقطه، در ناحیه شرق در 27 نقطه، در ناحیه جنوب در 28 نقطه و در ناحیه شمال در 19 نقطه و در اسلامشهر نیز در 9 نقطه نیروهای اورژانس مستقر می شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تأکید کرد: وظیفه ما حفاظت از جان مردم است و اطمینان می دهیم که نیروهای اورژانس در هیچ زمانی از انجام وظایف خود کوتاهی نکرده و با دقت در راستای کاهش حوادث و تلفات تلاش کنند.

105105

کد خبر: 679104

وب گردی

وب گردی