عزم جدی برای حمایت فرهنگی و رسانه ای از تولیدات دانش بنیان ایرانی

 نشست هفتگی اتاق فکر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با محوریت بررسی برنامه های اجرایی و فراخوان جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حضور پرویز کرمی دبیرکل نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» و جمعی از فعالان حوزه فناوری کشور، نشست هفتگی اتاق ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا شد.

در این نشست، موضوعات متعددی با محوریت جشنواره «ایران ساخت» بررسی شد که اعضا، بخش عمده زمان آن را به موضوع فراخوان این رویداد اختصاص دادند.

بر همین اساس، اطلاع رسانی فراخوان «ایران ساخت» در سه موج و از طریق پایگاه های تخصصی اینترنتی حوزه علم و فناوری و فرهنگ و هنر، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری و رسانه های عمومی و عمده کشور صورت خواهد گرفت.

همچنین برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارشناسان و زبدگان این عرصه برای تبیین و ترویج اهداف «ایران ساخت» در برنامه های ستاد اجرایی این رویداد نیز قرار می گیرد.

حمایت از تولید برنامه های تلویزیونی در معرفی شرکت های دانش بنیان ایرانی و محصولات فناورانه ساخت داخل در قالب برنامه هایی همچون «نسیم دانش»، «دات آی آر»، «ایران ساخت» و «مجله فناوری» نیز در این نشست مطرح شد. از همین رو، تاکنون بیش از 60 شرکت دانش بنیان و فناور موفق در سراسر کشور، جلوی دوربین های سیما، دستاوردها و رمز و راز موفقیت هایشان را توضیح داده اند که به مرور از برنامه های یادشده و سایر برنامه های شبکه های تلویزیونی پخش خواهند شد.

اما یکی از پیشنهاداتی که در این نشست برای توسعه کار در ترویج و فرهنگسازی حمایت از تولیدات ساخت داخل مطرح شد، ساخت کلیپ ها و تیزرهای تبلیغاتی از سوی شرکت های موفق و فعال ایرانی بود.

همچنین حمایت از پژوهش ها و پایان نامه ها در حوزه تولید کالای ایرانی به عنوان بخش جنبی جشنواره «ایران ساخت»، نکته دیگری بود که در نشست هفتگی اتاق فکر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان طرح شد.

در ادامه این نشست، همه بندهای فراخوان جشنواره «ایران ساخت»، توسط اعضا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سوژه های متعددی برای اطلاع رسانی و تبیین اهداف و فرآیند برگزاری جشنواره ارائه شد.

در این نشست همچنین بیان شد که فراخوان جشنواره «ایران ساخت» توسط ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان تبدیل به نسخه مولتی مدیا شده است که در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره با حضور همه اعضا ارائه خواهد شد تا با نهایی شدن آن، توسط شبکه های اجتماعی و وبسایت های تخصصی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دی ماه سال جاری با هدف حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت ایران و شعار «فناوری ایرانی؛ کسب و کار ایرانی» در تهران برگزار می شود.

20101

کد خبر: 679121

وب گردی

وب گردی