دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی چطور در بین نفرات برتر هشتمین المپیاد علوم پزشکی وزارت بهداشت قرار گرفتند؟

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین المپیاد علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه‌ علوم پزشکی شهیدبهشتی موفق به کسب مدال شده و جزو 2/5 درصد دانشجویان برتر قرار گرفتند.

مهسا هادی پور جهرمی، رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با برگزاری و نحوزه غربال گری و انتخاب این دانشجویان برای حضور در این المپیاد به ایسکانیوز گفت: المیپاد علوم پزشکی که امسال از 13 تا 18 شهریور به میزبانی وزارت بهداشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در 4 حیطه اصلی و 3 حیطه جانبی برگزار شد. علوم پایه، فلسفه پزشکی، استدلال بالینی و مدیریت نظام سلام 4 حیطه اصلی و استدلال بالینی، مدیریت و فلسفه هم 3 حیطه جانبی در این المپیاد بود. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پس از غربال گری های متفاوت انتخاب شدند و نفرات برتر این آزمون های داخلی در این المپیاد شرکت کردند.

او در ادامه درباره مقام بدست آمده دانشجویان دانشگاه آزاد در این المپیاد گفت: در حیطه جانبی در بخش استدلال بالینی تیم سه نفره علیرضا اسماعیلی، بیان منوچهری و نرجس کهنسال (هر سه نفر از واحد علوم دارویی) با سرگروهی سیدحسن لنگری از واحد علوم پزشکی تهران و در بخش مدیریت سلامت تیم 5 نفره نفیسه میهانی بروجنی، سیدمحمد شیرزادی، الناز زندی، آتوسا خسروی و شهرزاد الوندیان از واحد نجف‌آباد توانستند مدال نقره این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهند.

وی افزود: در حیطه اصلی این المپیاد در رشته فلسفه در پزشکی نازنین کریمی دستگردی از واحد علوم دارویی توانست مدال برنز را کسب کند.

هادی پور جهرمی ادامه داد: همچنین در آزمون‌های انفرادی در رشته استدلال بالینی سیدحسن لنگرودی از واحد پزشکی تهران و سیداصلان عاملی از واحد تنکابن، در رشته تفکر علمی در علوم پایه محمدرضا مسلمی از واحد تنکابن و در رشته فلسفه در پزشکی مهشید صحفی از واحد خوراسگان به عنوان نفرات قابل تقدیر این المپیاد شناخته شدند که با توجه به اعلام وزارت بهداشت دریافت لوح تقدیر در آزمون‌های وزارت بهداشت، بسیار نزدیک به مدال و قابل تقدیر است.

رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان علوم پزشکی دانشگاه آزاد افزود: تیم دوم دانشگاه آزاد اسلامی در حیطه فلسفه توانست در میان 10 تیم برگزیده از مرحله انفرادی به مرحله تیمی راه یابد. این تیم شامل خانم‌ها نازنین کریمی دستگردی از واحد علم دارویی، فاطمه قره‌داغی از واحد شاهرود و سمیه اسکینی از واحد دندانپزشکی تهران بود.

او در ادامه گفت: المپیاد ها کاملا با خلاقیت دانشجویان در ارتباط است. کسانی که در این دست المپیاد ها شرکت میکنند، پتانسیل آموزشی بالایی دارند. به هرحال پس از اعلام وزارت بهداشت، غربال گری هایی از سوی دانشگاه برگزار می شود و این افراد شرکت کننده در این مسابقات شرکت کرده اند. خود این موضوع نشان دهنده سطح علمی بالای این دانشجویان است. از طرفی هم این المپیاد با نوآری درارتباط مستقیم است. چراکه پاسخ هایی که در این المپیاد داده می شود، هر چقدر با خلاقیت بیشتری همراه باشد، امتیاز بالاتری دارد.

هادی پور جهرمی یادآور شد: در نهایت دانشجویانی که موفقیت هایی که کسب می کنند، جز استعداد های درخشان خواهند بود و می توانند از آیین نامه استعداد های درخشان استفاده کنند.

او در ادامه درباره حمایت های دانشگاه آزاد از نفرات برتر گفت: ما حتی در غربال گری اول هم از دانشجویان شرکت کننده تجلیل کرده ایم تا انگیزه داشته باشند. اما نفراتی که در المپیاد نهایی شرکت کرده اند، علاوه بر حمایت های مالی، به عنوان استعداد درخشان از جانب داشگاه آزاد به وزارت بهداشت معرفی می شوند. به هرحال خود این موضوع به عنوان سابقه در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان علوم پزشکی دانشگاه آزاد تاکید کرد: المپیاد واقعا علاقه است. دانشجویانی که که در دانشگاه های دولتی هستند سرمایه گذاری لازم را برای حضور در این المپیاد انجام می دهند. حتی از 9 ماه قبل از برگزاری مرحله نهایی، برنامه های خود را عملی می کنند. باید ما هم این موضوع و سیستم را در دانشگاه نهادینه کنیم.

او در ادامه به ظرفیت های عظیم حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در کشور اشاره کرد و افزود: تقریبا از دوسال گذشته ما به صورت فراگیر در المپیاد پزشکی شرکت می کنیم، که با توجه به این زمان کم توانسته ایم موفقیت های خوبی بدست آوریم. امسال تقریبا می توانیم اعلام کنیم ک تمام واحد هایی که علوم پزشکی را دراختیار دارند، در غربال گری اولیه شرکت داشتند.

او در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که ما در این زمینه داشتیم، این بود که خیلی از واحد های ما نمی دانستند که این مسابقات چگونه و با چه سطحی برگزار می شود. بنابراین در جلسات توجیهی سعی کردیم این کار را انجام دهیم البته موضوعی که در این بین اهمیت دارد این است که هنوز در تمامی واحد های دانشگاه آزاد دفتر جذب استعداد های درخشان حوزه علوم پزشکی دانشگاه وجود ندارد و ما به دنبال این هستیم تا این دفاتر را راه اندازی کنیم. این موضوع به شناسایی دانشجویان واجد شرایط برای حضور در المپیاد کمک می کند.

20101

کد خبر: 679165

وب گردی

وب گردی