نگاه والیبال باید منچستری باشد/ ثبات، رمز موفقیت است/ در والیبال قدرت مدیریتی بیشتر ازمسائل فنی سهم دارد

محمدرضا رمضان پور_سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: ثبات یکی از رمز های موفقیت است و امیدوارم فدراسیون والیبال هم باتوجه به شرایط تیم ملی انتخاب درستی را انجام دهد.

بهروز عطایی در خصوص صبر فدراسیون در انتخاب سرمربی و چگونگی عملکرد سرمربی تیم ملی والیبال با خبرنگار ایسکانیوز به گفت و گو پرداخت که درادامه می آید:

آقای عطایی نظر شما درباره صبوری فدراسیون والیبال در خصوص انتخاب سرمربی چیست؟

صبر و شکیبایی فدراسیون در خصوص انتخاب سرمربی بسیار قابل تحسین است چرا که فردی را باید انتخاب کنند که لایق تیم ملی والیبال باشد و بتواند به تیم ملی کمک کند. اگر به دو انتخاب قبلی فدراسیون نگاه کنیم میبینیم که کواچ و لوزانو به دلیل حضورشان در تیم دیگری نتوانستند از همان ابتدای قرار داد خود در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کنند و آنطور که باید و شاید تمرینات تیم ملی را زیر نظر داشته باشند. به همین خاطر اکنون صبر و شکیبایی از سوی فدراسیون در انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به جا است.

تصمیم نهایی را فدراسیون اتخاذ می کند، هیچ کس نمیتوند برای فدراسیون وقت تعیین کند چرا که اعضای فدراسیون بیشتر از همه صلاح تیم ملی والیبال را میدانند و از همه بیشتر دوست دارند تیم ملی در تمامی تورنمت ها پیروز میدان باشد. در حال حاضر برنامه لیگ جهانی سال آینده نیز اعلام شده است و از خرداد ماه باید در لیگ جهانی حضور یابیم اما این دلیل بر این نمیشود که مسئولان به خاطر یک برنامه عجله کنند و از خواسته های خود دور شوند.

آیا فدراسیون باید به لوزانو فرصت میداد یا خیر؟ فرصت دادن به وی چه تأثیری روی تیم ملی خواهد داشت؟

به نظرم اگر فدراسیون به لوزانو فرصت دهد موفقیت آمیز باشد زیرا تغییر در کادر فنی تیم ملی کار خوبی نیست. لوزانو در مدت حضور خود در تیم ملی والیبال نتایج خوبی را کسب کرد و عملکرد او بسیار قابل قبول بود. اگر ما دیدمان را حرفه ای تر کنیم میبینیم که کشورهایی که والیبال را حرفه ای دنبال می کنند در صدد حفظ مربی خود هستند.

نمونه بارز این موضوع رزنده سرمربی تیم ملی برزیل است که حدود 10 سال است هدایت برزیل را در اختیار دارد خود رزنده هم نتایج ضعیفی در کارنامه خود داشته است اما مسئولان فدراسیون والیبال برزیل او را برکنار نکردند بلکه فرصت دادند تا برنامه های خود را بهتر از قبل اجرا کند و نتیجه بگیرد. به اعتقاد من قبل از این که به خواهیم سرمربی تیم ملی را عوض کنیم باید به فکر حفظ سرمربی کنونی باشیم همان کاری را که در قبال ولاسکو انجام دادیم و نتیجه هم گرفتیم.

از طرفی هم ما نه تنها در والیبال بلکه در فوتبال هم شاهد این موضوع هستیم چرا که حضور 27 ساله فرگوسن در منچستریونایتد نشان دهنده این است که اگر بخواهیم حرفه ای عمل کنیم باید به مربی فرصت دهیم تا در آینده عملکرد بهتری را داشته باشد. تغییر متوالی مربی موجب می شود تا تیم همیشه مورد هدف منتقدان قرار بگیرد.

ملاک انتخاب یک سرمربی مناسب و خوب چیست؟

قدرت و مدیریت یک سرمربی بیشتر از مسائل فنی حائز اهمیت است زیرا سیستم مدیریتی یک سرمربی است که می تواند تیم را در کنار هم و منسجم نگه دارد. در واقع کار اصلی یک سرمربی کنترل و مدیریت تیم است نه اجرای موارد فنی! ولاسکو در اولین حضور تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی این موضوع را کاملا به رخ کشید و نشان داد که مدیریت تیم و هدایت درست تیم مهم تر مسائل فنی است.

انتظارات دوست داران والیبال از تیم ملی در آینده چیست؟

قطعا انتظارات از ما موفقیت و پیروزی در مسابقات بین ما المللی است و این انتظار هم از سوی دوست داران این رشته ورزشی به جا است چرا که تیم ملی والیبال ایران پیشرفت چشم گیری داشته است و اکنون در جایگاهی قرار دارد که تمامی کشور های صاحب نام والیبال ایران به عنوان یکی از قدرت های والیبال در جهان می شناسند. این برای والیبال کشور ما یک افتخار است و ما باید با برنامه ریزی های دقیق این افتخار را ماندگار کنیم.

بهروز عطایی در پایان خاطر نشان کرد: ثبات یکی از رمز های موفقیت است و امیدوارم فدراسیون والیبال هم باتوجه به شرایط تیم ملی انتخاب درستی را انجام دهد تا شاهد کسب افتخارات بیشتر در آینده باشیم. امیدوارم هر چه زودتر سرمربی تیم ملی والیبال ایران مشخص شود.

605/602

کد خبر: 679237

وب گردی

وب گردی