خرما در ایام محرم گران نمی شود/تلاش برای ورود پسته به بورس کالا

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار ایران گفت: محرم نقشی در تغییر قیمت خرما ندارد و باعث افزایش نرخ این محصول نمی شود.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار ایران در گفت و با ایسکانیوز در باره وضعیت کنونی صادرات آجیل و خشکبار به دیگر کشورها گفت: طی چند وقت اخیر صادرات این محصول به دیگر کشورها رو به بهبود بوده و روند مثبتی را طی می کند، لازم به ذکر است که صادرات برخی از اقلام آجیل نسبت به گذشته با وضعیت مساعدی همراه بوده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: اقداماتی که اخیرا در کشور ترکیه صورت گرفت باعث بهبود صادرات آجیل ایرانی به روسیه شد و همچنین برخی از کشورهای اروپایی خواستار همکاری متقابل با ایران در زمینه محصولات آجیل و خشکبار شدند.

احمدی گفت: در نمایشگاه زوریخ و همچنین نمایشگاه میلان که طی چند ماه آینده برگزار می شود بسیاری از آجیل و خشکبار فروشان ایرانی جهت عرضه محصولات خود در این نمایشگاه معرفی شده اند که این امر نشانگر آینده بهتر و درخشان در حوزه محصولات آجیل ایرانی خواهد بود.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار ایران درباره تاثیر صادرات آجیل بر بازار داخلی این محصول گفت: به دلیل بهبود وضعیت صاردات آجیل که اخیرا رخ داده تاکنون تاثیری در بازار نداشته اما در صورتی که این روند ادامه داشته باشد و تبادل کالا به میزان زیادی انجام شود به طور قطع تاثیر خود را در بازار خواهد گذاشت اما در حال اتخاذ تدابیری هستیم که تا حد امکان از تاثیر آن در بازار جلوگیری شود.

وی دلیل عدم عرضه پسته که اخیرا رایزنی های فراوانی جهت عرضه این محصول در بورس کالا شده است را اینگونه بیان کرد: در این خصوص موانع زیادی وجود دارد که خرده مالک بودن تولیدکنندگان، تنوع زیاد پسته، قیمت گذاری های مختلف و تاثیرات نوسان ارز از جمله عواملی است که باعث ایجاد موانعی در عرضه این محصول در بورس کالا شده است اما در تلاش هستیم تا بتوانیم با از بین بردن موانع موجود اقدام به عرضه پسته در بورس کالا کنیم.

احمدی در پایان درباره اینکه آیا قیمت خرما در ماه محرم با تغییر همراه خواهد شد یا خیر، گفت: خرما جزو محصولاتی است که در ایام ماه رمضان با تغییر زیادی همراه می شود اما در محرم این محصول هیچ گونه تغییری نخواهد داشت.

602/401

کد خبر: 679260

وب گردی

وب گردی