ایرانسل فناوری 4.5G اینترنت را با موفقیت آزمایش کرد

ایرانسل در راستای پیشگامی در توسعه تکنولوژی و تلاش برای دستیابی به نسل پنجم اینترنت (5G)، موفق شد به عنوان نخستین اپراتور در ایران و منطقه، نسل 4.5 اینترنت را با موفقیت آزمایش کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارنت، آزمایش نسل 4.5 اینترنت توسط ایرانسل همزمان با عید سعید غدیر خم و با دستیابی به سرعت دانلود 1200 مگابیت بر ثانیه با نرخ تاخیر (PING) یک میلی‌ثانیه و با دانلود یک فایل ویدئویی دو گیگابایتی طی 14 ثانیه با موفقیت انجام شد. ایرانسل پیش از این نیز در تاریخ 13 مرداد 95 در مراسم راه‌اندازی گسترده‌ترین شبکه اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) در ایران، موفق به آزمایش سرعت دانلود بالای 600 مگابیت بر ثانیه شده بود. رکورد سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه نیز پیشتر توسط ایرانسل برای نخستین بار به ثبت رسیده بود.

بر اساس این گزارش، ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران و اپراتور پیشرو در ارائه جدیدترین فناوری‌های ارتباطی، پیشتر نیز موفق به آزمایش فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (VoLTE) و نیز پروتکل اینترنت نسخه 6 (IPv6) شده بود.

ایرانسل پس از گذشت نزدیک به دو سال از دریافت مجوز ارتقای پروانه شبکه به نسل سوم، چهارم و بالاتر اینترنت همراه، در حال حاضر گسترده‌ترین و پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت را در ایران ارائه می‌دهد.

20101

کد خبر: 679267

وب گردی

وب گردی