رئیس جمهوری مصر: اسرائیل برای حل بحران فلسطین کاری کند

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر که در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می گفت، از رژیم صهیونیستی خواست تا برای حل مساله فلسطین اقدامی صورت دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، سیسی تاکید کرد که کشورش تلاش خواهد کرد تا از طریق مذاکره و با به جریان انداختن روند مسالمت آمیز حل بحران فلسطین، به اشغالگری پایان دهد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری مصر گفت: از این تربیون که بیانگر صدای همه جهانیان است، از مردم و رهبران اسرائیل می خواهم که برای حل بحران فلسطینی اقدامی صورت دهند.
وی افزود: ما فرصت واقعی در اختیار داریم تا از با به جریان انداختن روند صلح، صفحه روشنی را در تاریخ منطقه خلق کنیم.
سیسی مدعی شد که تجربه مصر (در خصوص صلح با اسرائیل) بسیار خوب و منحصر به فرد بوده است و می توان از این تجربه برای حل مشکل فلسطین و تاسیس یک کشور فلسطینی در کنار اسرائیل استفاده کرد که خود می تواند امنیت مردم فلسطین و ساکنان اسرائیل را محقق سازد.
رئیس جمهوری مصر با بیان این که لیبی در بحران سیاسی عمیق و شرایط بسیار حساسی به سر می برد، افزود: از همه گروه های لیبی می خواهیم که به اختلافات خود پایان دهند.
رئیس جمهوری مصر درباره اوضاع جاری در یمن نیز افزود: کشورش از تلاش های «اسماعیل ولد شیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به این کشور حمایت می کند.
وی سپس بر لزوم از سرگیری مذاکرات در یمن و رسیدن به راه حل جامع در این کشور براساس قطعنامه های سازمان ملل متحد تاکید کرد.
سیسی با اشاره به این که ملت مصر قادر است تا اراده خود را برای تحقق ثبات و دفاع از کشور به کار گیرند، افزود: مصر در زمینه اقتصادی نیز برای تحقق خواسته های ملت خود به پیش می رود.
سیسی درباره بحران سوریه نیز سخن گفت و بر لزوم رسیدن به راه حل بحران در این کشور و توقف کشتار در خاک آن تاکید کرد و یاد آور شد: وضعیت دردناکی که سوریه در آن به سر می برد و منجر به کشته شدن هزاران و آوارگی میلیون ها سوری شده است، هم چنان ادامه دارد.
هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر روز ( سه شنبه )با سخنرانی بان کی مون دبیر کل این سازمان افتتاح شد.
300300

کد خبر: 679361

وب گردی

وب گردی