پلیس تا 15 مهر در اطراف مدارس مستقر است / صدور کارت همیار پلیس برای تمام کلاس اولی‌ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: ماموران پلیس راهور تا 15 مهر ماه در اطراف مدارس و مراکز آموزشی مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید که صبح امروز چهارشنبه در مدرسه عیسی ابراهیمی در میدان منیریه برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 500 مدرسه در معابر اصلی پایتخت شناسایی شده است، گفت: در اطراف این مدارس ماموران پلیس راهور مستقر شده و با تخلفات مختلف اعم از توقف غیرمجاز، پارک دوبل و.... بر خورد خواهند کرد.

افزایش 25 تا 30 درصدی ترافیک مهر

سردار حسینی با بیان اینکه پلیس تمام امکاناتش را برای بازگشایی مدارس بکار گرفته است، ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده عمده سرویس‌های مدارس نیز ساماندهی شده و از اول مهر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او با اشاره به ترافیک معابر پایتخت در فصل مدارس، گفت: پیش‌بینی افزایش 25 تا 30 درصدی حجم ترافیک از روز شنبه را کرده‌ایم و ماموران ما هم در همین راستا در معابر در آماده باش هستند تا نسبت به روانسازی ترافیک اقدام کنند، اما توصیه همیشگی ما این است که شهروندان حدالامکان از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری استفاده کنند.

ممنوعیت حفاری در معابر تا 15 مهر

رییس پلیس راهور پایتخت همچنین با اشاره به ممنوعیت حفاری و عملیات عمرانی در معابر پایتخت، گفت: این ممنوعیت تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت. افزون بر آن با مشارکت شهرداری نسبت به ایمن‌سازی معابر اطراف مدارس اقدام و خط‌کشی‌ها، تابلوها و علائم رانندگی نیز انجام شده است.

او با اشاره به ظرفیت بالای همیاران و پلیس‌یاران در ارتقای فرهنگ ترافیک، گفت: امسال ماموران و کارشناسان پلیس با حضور در مدارس نسبت به آموزش مفاهیم ترافیکی به دانش‌آموزان اقدام خواهند کرد.

صدور کارت همیار پلیس برای کلاس اولی‌ها

او ادامه داد: امسال تمامی دانش‌آموزان سال اول به عنوان همیار پلیس شناخته شده و برایشان کارت صادر خواهد شد.

سردار حسینی از والدین خواست که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند چراکه آنان رفتارهای ترافیکی والدین خود را رصد می‌کنند و از آنان می‌آموزند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علاوه بر سردار حسینی، کمره‌ای رییس آموزش و پرورش شهر تهران نیز حضور داشت و زنگ جشن شکوفه‌ها نیز از سوی آنان به صدا در آمد.

105105

کد خبر: 679389

وب گردی

وب گردی