آلبوم  های پرفروش آخرین ماه تابستان/"سی سالگی "خواجه امیری در صدر

این روزها بخش قابل‌توجهی از فروش آلبوم‌ها در فضای مجازی حاصل می شود. از این‌رو در این گزارش به بررسی پرفروش‌ترین آلبوم‌های آخرین ماه تابستان براساس آمار سایت بیپ تونز پرداخته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، با پایان آخرین ماه تابستان،لیست آلبوم های پرفروش در فضای مجازی در شهریورماه به شرح زیر می باشد:

آلبوم سی سالگی

جدیدترین آلبوم احسان خواجه امیری که توسط "صوت هوای هنر" منتشر شده است در صدر پر فروش ترین آلبوم های شهریورماه قرار دارد.

این آلبوم شمال 11 قطعه است که اشعار آن را روزبه بمانی،افشین یداللهی،عاطفه حبیبی،پویان بوترابی و زهرا عاملی سروده اند و آهنگسازی کارها را علیرضا افکاری،احسان نی زن،فرشید ادهمی و احسان خواجه امیری بر عهده داشته اند.همچنین تنظیم تمام قطعات برعهده هومن نامداری بوده است.

آلبوم خوشبختیت آرزومه

سیامک عباسی که به تازگی ویدیو "فلسفه پوچ" را منتشر کرده است،اولین آلبوم رسمی اش در سبک پاپ ایرانی در مکان دوم پرفروش های ماه قرار دارد.

این آلبوم که توسط صوت آوای هنر منتشر شده،شامل 13 قطعه است و هم نام مجموعه از ترانه های اوست که در سال 91 منتشر شده است. آهنگسازی این آلبوم را سیامک عباسی و امیر عظیمی انجام داده اند. تنظیم آهنگ ها برعهده آرون حسینی،سیامک عباسی،کوشان حداد،امیر عظیمی،هادی سالاری،اشکان آبرون،نیما غفاری و مهیار رضوان بوده است.

همچنین دو ترانه «خوبه حال من» و «من انتخاب» شدم از حسین غیاثی و باقی ترانه ها سروده سیامک عباسی است.

لازم به ذکر اولین کنسرت این خواننده بعد از مدت ها در تهران برگزار شد و او در این کنسرت برای نخستین بار از چهره اش رونمایی کرد.

آلبوم ناگفته

"آلبوم ناگفته" که ماه قبل در مکان دوم پرفروش ترین آلبوم ها قرار داشت با پایان شهریورماه با یگ پله سقوط به رده سوم نزول پیدا کرد.

این آلبوم اثری از شهرام و حافظ ناظری است که در سبک کلاسیک توسط نشر حافظ مهر منتشر شده است و اولین اثری است که از خاورمیانه به صدر فروش آثار کلاسیک جهان راه پیدا کرده است.

"ناگفته" دارای 16 قطعه است و برای ساخت آن چهار سال و بیش از چهار هزار ساعت زمان در پنج کشور جهان و میلیون ها دلار هزینه صرف شده است.

آلبوم امیر بی گزند

جدیدترین اثر محسن چاوشی که خردادماه توسط تصویر گستر پاسارگاد منتشر شد با پایان ماه شهریورماه همچنان مثل ماه قبل در مکان چهارم جدول پرفروش ترین آلبوم ها قرار دارد.

از 12 قطعه آلبوم "امیر بی گزند"، 6 ترانه از اشعار مولانا و یک ترانه از سروده های سعدی است و باقی قطعات، آثاری از علی اکبر یاقی تبار،پدرام پاریزی و حسین صفا هستند.

تنظیم قطعات این آلبوم را محسن چاوشی،بهروز صفاریان،فرشاد حسامی،کوشان حداد،عادل روح نواز و بابک نقوی انجام داده اند.

آلبوم دعوت

آلبوم "دعوت" از گروه "کاکوبند" در سبک پاپ/راک تلفیقی که ماه قبل در جایگاه نهم قرار داشت با صعودی چهار پله ای به مکان پنجم پرفروش ترین آلبوم های شهریورماه رسید.

این آلبوم شمال 7 قطعه است که خوانندگی و آهنگسازی این قطعات را نیما صرافی مهر و پویا صرافی مهربه عهده داشته اند و تنظیم قطعات و میکس و مسترینگ به عهده نیما صرافی مهر بوده است.

آلبوم ها پرفروش 6 تا 10

آلبوم "منشور" دومین آلبوم رسمی کاوه یغمایی است که مردادماه در رتبه اول قرار داشت،با پایان ماه تابستان به مکان ششم نزول پیدا کرد.

آهنگسازی تمام کارهای این آلبوم توسط خود این خواننده صورت گرفته است و ترانه سرایان قطعات روزبه بمانی،میثم یوسفی،نیلوفر فرزندشاد و حسین غیاثی هستند.

این آلبوم در سبک راک ایرانی است و تمام قطعات این آلبوم در کانادا با همکاری گروه «نیکل بک» ضبط شده است.

آلبوم "گذر اردیبهشت" که اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شد با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل در مکان هفتم پرفروش ترین آلبوم ها قرار گرفت.

"گذر اردیبهشت" با سبک پاپ/راک تلفیقی اولین آلبوم رسمی گروه «دال» است.
اعضای گروه «دال» را امین هدایتی(خواننده)،شایان شکرآبی(پیانیست،آهنگساز و همخوان)،غزل مهدوی(شاعر و ترانه سرا)،میلاد سعدی و یزدان بهمنی(نوازنده سازهای کوبه ای) تشکیل می دهند.

در رتبه هشتم آلبوم "لیتیوم" اثری از گروه «10:10» قرار دارد.این گروه از سال 92 شروع به کار کرده است و سبک کارهای آن ها بیشتر حول موسیقی راک می گردد اما در بخشهایی به موسیقی پاپ و تلفیقی نیز نزدیک می شود.

اعضای گروه را نایان صحیحی، امیر حقیری،سجاد عرب زاده،مهدی محمود خانی،امیر رضا فلاح،آرین ملیکیان تشکیل می دهند و آهنگسازی 8 قطعه این آلبوم به صورت گروهی انجام شده است.

"جانان" اولین آلبوم پیروز بشر دوست در رتبه نهم رده بندی شهریورماه قرار گرفته است. سبک این آلبوم را می توان بیشتر هاوس دانست، که از زیر مجموعه های موسیقی الکترونیک می باشد. در ساخت بیشتر آهنگ ها از ملودی ها و آواهای موسیقی فولکلور مناطق مختلف ایران استفاده شده است.

این آلبوم شامل 7 قطعه است که آهنگسازی و تنظیم قطعات آن را پیروز بشردوست انجام داده است.

و اما رتبه دهم پرفروش های ماه را "قایق کاغذی" اولین آلبوم رسمی پازل بند به خود اختصاص داده است که ماه قبل در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

اعضای این گروه را علی رهبری(خواننده و آهنگساز) و آرین بهاری(تنظیم کننده و میکس و مستر) تشکیل می دهند.
این آلبوم دارای ۱۲ قطعه در سبک پاپ است که نیمه دوم مردادماه توسط موسسه فرهنگی هنری آوازی نو منتشر شده است.

ترانه های این آلبوم توسط مهرزاد امیرخانی،بابک بابایی،امین گلزاری و علی بحرینی سروده شده است.

508502

کد خبر: 679392

وب گردی

وب گردی