رشد ۱۱۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی روز دوشنبه به ۴ هزار و ۳۳۴ قرارداد با ارزش ۵۱۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۱۱۵ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، با وجود این که روز سه‌شنبه، بازارهای ایران تعطیل و بسته بود، اما افزایش قیمت بهای اونس و رشد سکه در روز دوشنبه موجب افزایش تقاضای معامله گران شده بود.

به این ترتیب، بازار آتی سکه بورس کالای ایران روز دوشنبه شاهد رشد قیمت ها بود، به طوری که سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و ۱۲۹هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۲۷ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون و ۱۴۲هزار تومان معامله شد که رشد۰/۲ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

همچنین قرارداد تحویل اسفندماه نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۲۳درصدی را تجربه کرد. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی هم با ۰/۲۷ درصد رشد با قیمت یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان به فروش رسید.

در پایان سررسید تیر ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۱۸۹ هزار تومان معامله شد و افزایش معادل ۰/۳ درصد را ثبت کرد.

در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

روز دوشنبه، همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز افزایش قیمت را تجربه کرد و با ۳ هزار تومان افزایش به بهای یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید. در کنار رشد دلار، افزایش تقاضا و پایین نیامدن بهای اونس در بازارهای جهانی از عوامل دیگری بودند که قیمت سکه را بالا بردند.

بر این اساس قیمت سکه بهار آزادی در این روز با سه هزار تومان افزایش معادل یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان اعلام شد، سکه امامی نیز معادل یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به روز یکشنبه دو هزار و ۱۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

نیم‌سکه و ربع سکه نیز با هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز یکشنبه گذشته معامله شدند، سکه گرمی و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ترتیب معادل ۱۸۸ هزار تومان و ۱۱۳ هزار و ۵۴۱ تومان به فروش رسیدند نسبت به روز یکشنبه اخیر دو هزار و ۱۲ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

602/401

کد خبر: 679455

وب گردی

وب گردی