اپل بروزرسانی macOS Sierra را برای تمام کاربرانش منتشر کرد

اپل براساس وعده‌ی خود بروزرسانی macOS Sierra را از ساعات ابتدایی ۳۱ شهریور ماه برای تمام کاربرانش منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از زومیت، اپل براساس وعده‌ای که در جریان مراسم رونمایی از آیفون‌های خود داده بود، امروز بروزرسانی macOS Sierra را برای تمام کاربرانش منتشر کرد. البته افرادی که در برنامه‌ی توسعه‌ی این سیستم عامل از طریق نصب نسخه‌ی بتا شرکت کرده بودند، نسخه‌ی ابتدایی آخرین بروزرسانی را از ماه جولای در اختیار داشتند.

در صورتی که نام سیستم عامل جدید اپل کمی ناآشنا به نظر می‌رسد، باید به این نکته اشاره کنیم که اپل در ماه ژوئن تصمیم گرفت تا پس از ۱۵ سال بکارگیری OS X برای سیستم‌های خود از نام جدیدی استفاده کند. انتخاب نام macOS چندان نیز ناآشنا نیست، چراکه این کمپانی از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۱ سیستم عامل خود را با نام Mac OS در اختیار کاربران قرار می‌داد.

نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل با بهبودهایی در مقایسه با نسخه‌ی ۲۰۱۵ که با نام OS X El Captain منتشر شده، تفاوت‌هایی دارد. از جمله‌ی بزرگ‌ترین تغییرات در نسخه‌ی جدید می‌توان به اضافه شدن سیری به سیستم عامل دسکتاپ اپل اشاره کرد. همچنین بروزرسانی جدید با تغییرات ظاهری در نرم‌افزار‌هایی نظیر آیتونز، مسیجز و فوتوز همراه شده است. با استفاده از macOS Sierra می‌توان در صورت داشتن اپل واچ، قفل سیستم عامل را از طریق ساعت باز کرد. همچنین امکان باز کردن تب‌های مختلفی در اپلیکیشن Mac وجود دارد که این قابلیت شبیه به باز کردن تب‌های متعدد در مرورگر سافاری است.

بروزرسانی سیستم عامل جدید اپل را می‌توان از طریق مک اپ استور دریافت کرد. این بروزرسانی بیش از ۴.۵ گیگابایت است. محصولاتی که می‌توانند این بروزرسانی را دریافت کنند شامل آی مک‌های اواخر ۲۰۰۹ و پس از آن، مک بوک ایرهای اپل، مک بوک پروها و مک مینی‌های سال ۲۰۱۰ به بعد هستند. برای دریافت این بروزرسانی باید حداقل دو گیگابایت رم و ۸.۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی وجود داشته باشد.

انتظار می‌رود اپل ماه آینده‌ی میلادی با برگزاری مراسمی نسل جدید مک‌بوک‌های خود را رونمایی کند که به قطع یقین همراه با macOS Sierra راهی بازار خواهند شد.

20103

کد خبر: 679481

وب گردی

وب گردی