طعنه‌ی مایکروسافت به سونی؛ ایکس‌باکس اسکورپیو از پلی‌استیشن ۴ پرو کم نمی‌آورد

در حالی که مایکروسافت هنوز اطلاعات سخت افزاری دقیق کنسول «ایکس‌باکس اسکورپیو» (Xbox Scorpio) را معرفی نکرده؛ این شرکت خودش را برای رقابت با کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو شرکت سونی آماده می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دیجی کالا؛ این رقابت از زمان معرفی پلی‌استیشن ۴ پرو و مشخص شدن سخت افزار ضعیف‌تر آن در مقایسه با ایکس‌باکس اسکورپیو بیشتر شد. مایکروسافت بارها اعلام کرد که قدرت کنسول اسکورپیو به ۶ ترافلاپس می‌رسد و این در حالی است که قدرت پلی‌استیشن ۴ پرو ۴٫۲ ترافلاپس است؛ اما موضوع از جایی موجب تعجب گیمرها شد که سونی اعلام کرد بازی‌های پلی‌استیشن ۴ پرو به صورت واقعی (Native) روی ۴K اجرا نمی‌شوند و اکثر آن‌ها Upscale می‌شوند و به صورت ۴K به نمایش در می‌آیند.

این موضوع بار دیگر توپ را به زمین مایکروسافت انداخت تا کنسول جدید خودش را تبلیغ کند. «شنون لوفتیس» (Shannon Loftis) مسئول انتشار بازی‌های شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای با سایت USA Today گفت که بازی‌هایی که خود مایکروسافت برای ایکس‌باکس اسکورپیو تولید می‌کند با کیفیت واقعی ۴K اجرا می‌شوند. در حقیقت این بازی‌ها از همان ابتدا باکیفیت ۴K اجرا می‌شوند که تفاوت اساسی با بازی‌هایی که به کیفیت ۴K ارتقا پیدا می‌کنند، دارند.

همین اتفاق می‌تواند یکی از برگ‌های برنده‌ی مایکروسافت در رقابت با PS4 Pro باشد. حالا باید منتظر منتشر شدن اطلاعات بیشتر درباره‌ی کنسول اسکورپیو باشیم. این کنسول در سال ۲۰۱۷ راهی بازار خواهد شد و مایکروسافت زمان کافی برای ساخت بازی‌ برای این کنسول خواهد شد. البته کنسولPS4 Slim شرکت سونی هم در مقایسه با ایکس‌باکس اسلیم عملکرد بدی داشت و پس از معرفی PS4 Silm شاهد افزایش فروش کنسول Xbox One Sبودیم.

20103

کد خبر: 679521

وب گردی

وب گردی