استان تهران داری 919  هزار هکتار مراتع طبیعی است/ اندک بودن مساحت مراتع تهران نسبت به کشور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: میزان مراتع طبیعی استان تهران در حال حاضر 919هزار هکتار است.

علی کیان در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار کرد: در حال حاضر میزان مراتع طبیعی استان تهران 919 هزار هکتار است که برای بهره برداری این میزان دامداران می تواند از چراها دام استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سطح تهران مراتع به سه بخش قشلاقی میان بند، و ییلاقی تقسیم می شوند گفت: از این حیث میزان مراتع طبیعی استان تهران، یک درصد از مراتع کل کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته کیان میزان کل سرانه مراتع کشور 90میلیون هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان تهران تصریح کرد: مناطق ییلاقی تهران شامل شهرستانهای فیروزکوه، دماوند، شمیرانات و شمال پایتخت، مراتع میان بند در حوزه شهرستان های پردیس، پاکدشت و نواحی جنوبی شهر دماوند و فیروزکوه و مناطق قشلاقی در شهرهای پاکدشت، ورامین، شهر ری، پیشوا، ملارد و شهریار خلاصه کرد.

کیان خاطر نشان کرد: ظرفیت صدور مجوز های لازم برای دامداران تهرانی در مراتع تهران در سال، 580هزار واحد(هر واحد دامی معادل یک راس گوسفند و بز)است.

*بیابان زدایی در سطح 18هزار هکتار از زمین های بایر استان تهران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان تهران اظهارکرد: در حال حاضر 105هزار هکتار محیط بیابانی در تهران وجود دارد که در سال های گذشته توانسته ایم در عملیات های بیابان زدایی 18هزار هکتار از اراضی بایر تهران را احیا کنیم.

او افزود: در سال گذشته بیشترین عملیات بیابان زدایی در شهر ملارد و ورامین صورت گرفت که از این میزان 760هکتار در شهر ملارد رخ داد.

وی در ادامه افزود: با کاشت گیاهان طاق، آتریپلکس، گز، اسکنیبل و سایر گونه های گیاهی در این مناطق تا حدودی تثبیت خاک و جلو گیری از گردغبار را داشتیم.

مدیر کل منابع طبیعی کانال گرد و غبار را منطقه غربی پایتخت عنوان کرد و گفت: در شهر های ملارد، شهریار، آبیک کرج کارخانه های مختلفی از جمله سیمان و شن و ماسه وجود دارد که بیشترین گرد و غبار از این ناحیه وارد پایتخت می کند.

وی خاطر نشان کرد: امسال در نظر داریم با مشارکت دستگاههای مختلف سه هزار هکتار بیابان زدایی را در غرب تهران داشته باشیم.

402/602

کد خبر: 679572

وب گردی

وب گردی