اعتبارات تخصیص یافته به منابع طبیعی استان تهران کم است/43درصد پروژه های ملی پایتخت سال گذشته محقق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان تهران با اشاره به اینکه اعتبارات ملی تخصیص یافته در سال گذشته اندک بود گفت: در بخش پروژه های ملی 43درصد از کارهانی طی سال گذشته(94) محقق شد.

علی کیان در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: جمع عملیات اجرایی سال گذشته 34 درصد و عملکرد اجرایی و فیزیکی منابع طبیعی استان تهران 43 درصد بود.

وی با بیان اینکه جمه مصوبات سال 94 استان تهران، 16 هزار و 750 هکتار بود تصریح کرد: اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته منابع طبیعی استان تهران 2 میلیارد و 250 میلیون تومان بود که از این مقدار 770 میلیون تومان محقق شد.

به گفته وی از این مقدارهفت هزار و 215 هکتار انجام شد.

مدیرمنابع طبیعی استان تهران اظهارکرد: در بخش تهیه پروژه های آبخیزداری 47درصد عملکرد مالی و 90 دصد در عملکرد اجرایی شاهاد بودیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث عملیات اجرایی اعتبارات در نظر گرفته شده چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان پروژه از طریق طرح استانی بود که از این حیث یکصد و 70 میلیون تومان معادل چها دصد اعتبار تخصیص یافت.

کیان به اعتبارات سال 95 اشاره کرد و گفت: جمع عملیات اجرایی برای پروژه های ملی و استانی سه میلیارد و 468 میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: این پروژه های شامل آبخیزداری در سد های موجود استان، پروژه آبخیز داری در سد های در دست ساختمان، مطالعه اجرای عملیات آبخیز داری در حوزه های فاقد سد می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در عملیات آبخیزداری بدون سد در قالب این پروژه طرح پیش گیری و مهار سیلاب، طرح آبخیزداری در حوزه آب ریزهای شهرها، کنترل سیل و رسوبات آن، ارزیابی و بازنگری حوزه سد، اجرای عملیات بیولوژیک برای تثبیت و حفاظت خاک و پیشگیری از فرسایش را ایجاد خواهیم کرد.

* کاشت گیاهان دارویی مورد توجه است

کیان اظهار کرد: ازسیاست های کلی وزارت جهاد کشاورزی و جنگل داری افزایش پوشش گیاهی است که با طرح هایی در نظرداریم تامردم در این زمینه مشارکت خوبی داشته باشند.

به گفته وی امسال در حوزه هایی مانند شهرهای دماوند و فیروزکوه و چند نقطه دیگر استان کشت گیاهان دارویی را خواهیم داشت

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران یاد آور شد:شرایط آب و هوایی استان تهران می تواند اقدام به کاشت گیاهان دارویی همچون باریجه، گل گاوزبان و برخی دیگر از گونه های شاخص داشت.

وی همچنین تا پایان امسال از کاشت 700 تا 800 اصله نهال در مناطق جنوبی استان خبرداد و گفت: در طرح پیشگیری و احیا بیان زدایی تعداد زیادی نهال پهن برگ و معدود گیاهان سوزنی برگ را در نقاط جنوبی پایتخت خواهیم کاشت.

402/602.

کد خبر: 679679

وب گردی

وب گردی