اهمیت رفتارسازی اجتماعی در جامعه/  از ظرفیت‌های محلات برای فرهنگسازی اجتماعی استفاده شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: معتقدم یکی از بهترین راه‌ها برای رفتار سازی استفاده از ظرفیت‌های محلات است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهرمجتبی شاکری با اشاره به اهمیت رفتارسازی اجتماعی گفت: رفتارسازی رابطه مستقیمی با آموزش شهروندی دارد، و به عقیده من تاثیرگذارترین آموزش‌ها باید در محلات صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران ۳۵۴ سرای محله دارد که با تدوین آئین نامه‌ای خاص و برنامه‌های دقیق و اصولی می‌تواند از ظرفیت بسیار بالای آن‌ها بهره بگیرد.

شاکری افزود: در واقع هر محله الزامات خاص خود را دارد و آموزش بر مبنای محله با توجه به وضعیت آن محله و مردم آن می‌تواند بسیار اثربخش باشد. این موضوعی است که در صورت تمرکز می تواند در حوزه رفتارسازی بسیار کارآمد باشد.

او با اشاره به اینکه حتی سازمان‌های مردم نهاد هم اگر به صورت محله‌ای فعالیت کنند، بسیار مثمر ثمر خواهند بود، افزود: با وجود همه اثربخشی این سازمان‌های مردم نهاد، متاسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم آن گونه که شایسته است از کارکرد سازمانهای مردم نهاد به خوبی بهره ببریم.

شاکری تاکید کرد: من به عنوان قائم مقام ستاد سازمانهای مردم نهاد در شورای شهر می‌گویم که ما از توان و ظرفیت سازمانهای مردم نهاد آن گونه که شایسته است بهره نبرده ایم و این حوزه می تواند فعال‌تر شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما ظرفیت‌های شهری بسیار بالای دیگری هم داریم مانند ۲ هزار و ۱۱۷ بوستان در تهران که وسعت برخی از آن ها به اندازه یک شهر است.

او گفت: این ها مواردی است که اگر برای آن ها برنامه ریزی دقیقی شود می‌توان اثربخشی فوق العاده آن را مشاهده کرد.

105105

کد خبر: 679706

وب گردی

وب گردی