عضو حزب  کارگزاران سازندگی: رئیس‌جمهور بار دیگر گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کند

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی معتقد است امروز باید گفت‌وگوی تمدن‌ها و آن روش و دیدگاه بار دیگر توسط دولت‌های روی کار مطرح شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، جهانبخش خانجانی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: معضل امروز جهان عدم توجه به حقوق انسان‌ها و حقوق بشر است. در عین حال تضاهم‌هایی در منطقه و جهان وجود دارد که بر اساس خشونت و تعارض‌های قومی، بحران و جنگ‌هایی را در منطقه و جهان ایجاد کرده است ولو اینکه این جنگ‌ها مقطعی یا در یک منطقه خاص باشد.

وی ادامه داد: به نظر من آقای رئیس‌جمهور باید بر اساس محور این دو مطلب و برآیند صلح‌طلبی در جهان صحبت خود را در مجمع عمومی سازمان ملل آغاز کند و به نوعی به این تعارض‌ها و دوگانگی‌های رفتاری که در جهان وجود دارد اشاره داشته باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی روزی مبدع گفت‌وگوی تمدن‌ها به جای برخورد تمدن‌ها بود. ما ناگزیریم با وجود تغییر دولت‌ها همچنان از آن منش و مشی حمایت کنیم و اجازه دهیم آن روش و دیدگاه بار دیگر مطرح شود.

خانجانی افزود: به جای این تعارض‌ها و تضاهم‌هایی که در جهان وجود دارد باید دیدگاه همدلی، نوع‌دوستی و احترام به حقوق انسان‌ها در سراسر جهان سرلوحه کار همه کشورها و دولت‌ها قرار گیرد.

204201

کد خبر: 679717

وب گردی

وب گردی