یک فیلم ترسناک فارسی‌زبان نماینده بریتانیا در اسکار شد

فیلم «زیر سایه» که به زبان فارسی تهیه شده به عنوان فیلم منتخب بریتانیا در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، «زیر سایه» ساخته بابک انوری فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیا از سوی بفتا به عنوان نماینده بریتانیا در بخش اسکار خارجی‌زبان معرفی شد.

این فیلم که ژانویه در جشنواره فیلم «ساندنس» به نمایش در آمد از فردا (جمعه ۲۳ سپتامبر) در بریتانیا اکران می‌شود. این فیلم از هفت اکتبر نیز در آمریکا اکران می‌شود.

فیلم ترسناک «زیر سایه» بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم خود کارگردان ساخته شده و نرگس رشیدی، آوین منشادی و بابی نادری بازیگران آن هستند. این فیلم را لوکان تو، اولیور راسکیل و امیلی لئو از کمپانی ویگوام فیلمز تهیه کرده‌اند.

داستان فیلم در ۱۹۸۸ و در اوج جنگ ایران و عراق رخ می‌دهد. شخصیت های اصلی فیلم مادری جوان و دختر خردسالش هستند که زیر بمباران جنگ جدا از دیگر اعضای خانواده هستند. در حالی که آنها تلاش دارند تا آرامش خود را حفظ کنند، یک نیروی شیطانی مرموز وارد آپارتمان آنها می شود و سعی دارد تا روح آنها را تسخیر کند.

جاستین چانگ منتقد ورایتی در نقد این فیلم نوشته بود: ترک‌های روی سقف چیزی بیش از پوسیدگی را پنهان کرده‌اند. «زیر سایه» تریلر دلهره‌آور اتمسفری است که داستانش در یک آپارتمان تسخیرشده در تهران در روزهای نهایی جنگ ایران و عراق اتفاق می‌افتد.

انوری فیلمساز ایرانی در ۲۰۱۲ برای فیلم کوتاه «دو به اضافه دو» نامزد جایزه بفتا شد و با ساخت «زیر سایه» اولین فیلم بلند داستانی خود را جلوی دوربین برد.

اوایل اکتبر زمان معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی اسکار به اتمام می رسد و نامزدهای اسکار ۲۴ ژانویه معرفی می شوند. برندگان هشتاد و نهمین دوره اسکار ۲۶ فوریه (۹ اسفند) معرفی می‌شوند.

منبع: مهر

502502

کد خبر: 679758

وب گردی

وب گردی