محدودیت پاداش پرداختی به کارکنان موسسه های اعتباری از محل هزینه های جوایز قرضه الحسنه

میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان موسسه های اعتباری از محل هزینه های جوایز و تبلیغات سپرده های قرض الحسنه پس انداز با تصویب شورای پول و اعتبار نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی وی در سال مالی گذشته بیشتر باشد.

به گزارش ایسکانیوزاز روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و بیست و سومین جلسه که در 16 شهریور ماه امسال برگزار شد، الحاق یک تبصره به ماده چهار دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده های قرض الحسنه پس انداز (ریالی ـ ارزی ) را تصویب کرد.
بر اساس این مصوبه، «میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان موضوع بند ( پ ) این ماده نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی وی در سال مالی گذشته بیشتر باشد.»
بر اساس مقررات این دستورالعمل به منظور جذب و تجهیز سپرده های قرض الحسنه پس انداز، موسسه های اعتباری می توانند به اعطای جوایز به سپرده های قرض الحسنه پس انداز از طریق انجام قرعه کشی مبادرت کنند.
براساس ماده 3 دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده های قرض الحسنه پس انداز (ریالی- ارزی) حداکثر مبلغی که در هر دوره توسط هر موسسه اعتباری می تواند برای اعطای جوایز به صاحبان سپرده های قرض الحسنه پس انداز اختصاص یابد، معادل ٢ درصد متوسط حجم سپرده های مزبور در همان دوره است.
همچنین براساس ماده 4 این دستورالعمل، موسسه اعتباری در هر سال می تواند حداکثر به میزان ١٠ درصد از بودجه جوایز ذکر شده در ماده ٣ را برای تبلیغات قرض الحسنه، امور فرهنگی، مطالعاتی و تبلیغاتی در جهت ارتقای فرهنگ بانکداری اسلامی، امور عام المنفعه و پاداش کارکنان اختصاص دهد.

402/602

کد خبر: 679762

وب گردی

وب گردی