از شنبه هوا خنک تر می شود/ کاهش دما در نیمه شمالی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا احد وظیفه گفت: از اواخر جمعه و روزهای شنبه و یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی، کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در نیمه شمالی و کاهش 6 تا 10 درجه ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی می شود. طی همین مدت در استان های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل و در روز شنبه در بخش های شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

او افزود: طی امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر بارش‌های پراکنده در برخی نقاط گیلان، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش بینی می شود.

او ادامه داد: شدت بارش در روز شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، شمال اردبیل و بخش های شمالی آذربایجان شرقی خواهد بود همچنین دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه و خلیج فارس روز یکشنبه مواج خواهد بود.

به گفته وظیفه، طی امروز و فردا به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده باد و گردوخاک در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه دور از انتظار نیست.

وظیفه در مورد وضعیت آسمان تهران در روز جمعه گفت: آسمان تهران در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 33 و 19 درجه سانتی گراد خواهد بود و در روز شنبه نیز آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب همراه با وزش باد شدید خواهد بود. کمینه و بیشینه هوای تهران در روز شنبه به ترتیب 17 و 32 درجه سانتی گراد خواهد بود.

105105

کد خبر: 679786

وب گردی

وب گردی